مدارس فرانسه ناامن شد

رسانه‌های فرانسوی گزارش دادند که معلمان و دانش‌آموزان سه مدرسه در نزدیکی استان آمین در شمال فرانسه، روز گذشته (جمعه) به دلیل وجود خطر بمب‌گذاری تخلیه شدند.

رادیو فرانس‌اینفو در این باره گزارش داد که دبیرستان‌های دولتی «لوییس تولییِر»، «ادوآرد گراند» و «ادوآرد برَنلی» به دلیل آن که در هفته جاری، با دومین خطر بمب‌گذاری مواجه شده بودند،‌ تخلیه شدند و پلیس نیز در این محل‌ها حضور یافت.

خبر مرتبط
جنجال بر سر سلاح‌های خودکار اسرائیل/ فرانسه پا پس کشید؟

خبرگزاری الجزیره به نقل از وزیر دفاع فرانسه گزارش‌ داد که پاریس موضوع تامین قطعات ساخت سلاح برای رژیم صهیونیستی را رد کرد.

روزنامه لو پاریزین در آغاز هفته جاری با استناد به اظهارات وزارت آموزش فرانسه گزارش داد که طی هفته گذشته، مدارس ۴۴ شهر در فرانسه، از سوی کسانی که مدعی شده‌اند به نیابت از گروه تروریستی داعش فعالیت می‌کنند، حداقل، ۳۲۳ هشدار بمبگذاری دریافت کرده‌اند.

تهدید به بمب‌گذاری و هشدارهای تروریستی در اکتبر ۲۰۲۳ در فرانسه افزایش داشت و ده‌ها تحقیقات درباره این رخ‌دادها آغاز شد. فرودگاه‌های متعددی در این کشور، چند روز پیاپی هشدار بمبگذاری دریافت می‌کردند و بسیاری از آن‌ها نیز بارها تخلیه شدند. این رخدادها پس از ارائه مقرراتی از سوی فرانسه در زمینه تهدیدات تروریستی در پی حمله‌ای به یک دبیرستان دولتی در شهر «آراس»، مرکز استان «پـا دو کـاله» در شمال این کشور به وقوع پیوستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.