این نقطه کشور یخ زد/ دمای هوا 8 درجه زیر صفر رفت

مرتضی قدیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هم اکنون آسمان استان صاف و غالبا آفتابی است،‌ افزود: امروز شرایط جوی پایداری در استان حاکم خواهد بود و آسمان صاف تا قسمتی ابری پیش بینی شده است که گاهی با وزش باد همراه خواهد شد و این شرایط تا ظهر پنجشنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد:‌ روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری به سبب عبور امواج ضعیفی از منطقه احتمال بارش های پراکنده دور از انتظار نیست و با توجه به ماهیت بارشهای بهاری و اوج سفرهای نوروزی توصیه می کنیم جوانب احتیاط و ایمنی در انجام امور مختلف رعایت شود.

خبر مرتبط
خبر خوش هواشناسی برای این استان ها

سازمان هواشناسی اعلام‌کرد که از امروز (شنبه) در اغلب استان‌های کشور شاهد بارندگی، رعد و برق و وزش شدید باد خواهیم بود. هوای پایتخت نیز صاف تا کمی ابری گزارش شده است.

قدیمی اظهار داشت: از بعدازظهر پنجشنبه شاهد افزایش ناپایداری های جوی در استان خواهیم بود که از اواخر وقت پنجشنبه تا جمعه احتمالا با بارش های پراکنده همراه باشد.

وی خاطرنشان کرد: دمای هوا نیز طی روزهای آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت و روند کلی دما با شیب ملایم افزایش خواهد یافت.

قدیمی افزود:‌ طی شبانه روز گذشته روستای خیرآباد با دمای منفی هشت درجه سانتیگراد سردترین و گیلوان با ۲۵ درجه سانتیگراد گرمترین مناطق استان بودند.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان یک و ۱۸ درجه، ابهر منفی یک و ۱۸ درجه، خرمدره یک و ۱۷ درجه، آب‌بر ۱۰ و ۲۲ درجه، خدابنده ۲ و ۱۴ درجه، سلطانیه منفی سه و ۱۷ درجه و ماهنشان سه و ۲۰ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.