گزارش «اقتصادنیوز» از بازار طلا و سکه؛

افزایش‌ یک میلیون‌تومانی قیمت سکه در ایام نوروز

کدخبر: ۶۳۷۵۴۰
اقتصادنیوز: بررسی روند قیمتی طلا و سکه از ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ تا یازدهمین روز فروردین ماه امسال حکایت از صعودی بودن قیمت دارد.
افزایش‌ یک میلیون‌تومانی قیمت سکه در ایام نوروز

به گزارش اقتصادنیوز، نگاهی به پرونده بازار سکه از روزهای‌پایانی سال گذشته تا  یازدهمین روز فروردین ۱۴۰۳ حکایت از روند صعودی قیمت ها دارد.

بر این‌ اساس و طبق آنچه در این بازه در سایت اتحادیه طلا و جواهر درج شد، سکه امامی‌ در روز ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ در حول و حوش ۳۸ میلیون و‌۷۵۰ هزار تومان معامله شده بود با آغاز سال جدید  و در روز پنج فروردین ماه سال جاری وارد کانال ۳۹ میلیون تومان شد و بر روی ۳۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قرار گرفت.

آن طور که شواهد نشان می دهد در روزهایی که بازار سکه به واسطه تعطیلات نوروز به حالت نیمه تعطیل در آمده بود جناح افزایشی سکه امامی یکه تازی کردند و بنابر اعلام سایت اتحادیه قیمت هر قطعه سکه امامی روز یازدهمین روز ماه جاری به ۳۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید. به عبارت دیگر این فلز گران بها در کمتر از دو هفته تقریبا یک میلیون تومان گران شده است.

البته نگاهی جزئی تر به خانواده سکه گواه این ماجراست که سایر قطعات نیز در این مدت برای خریداران سود آور بوده است.

در همین راستا نیم سکه از ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و قیمت سکه گرمی از ۷ میلیون تومان به ۷ میلیون ۱۰۰ هزار تومان رسید .

با این حال ربع سکه نوسان قابل توجهی را ثبت نکرده و در حدود ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروخته شده است.

در سمت معاملات طلا هم قیمت طلا ۱۸ عیار هم از روز ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ تا روز گذشته  رشد قابل توجهی را ثبت کرده است.این فلز زرد رنگ داخلی در بازه دو هفته تقریبا ۷۰ هزار تومان گران شد و بر روی ۳ میلیون و ۳۰۳ هزار و ۷۰۰ تومان قرار گرفت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید