این بوستان‌های تهران فردا میزبان شهروندان می‌شوند

داوود گودرزی با اعلام این خبر به تشریح برنامه ها و اقدامات مدیریت شهری در روز طبیعت پرداخت و گفت: خادمین مدیریت شهری منطقه با همه توان خود در تلاش خواهند بود تا یک روز خوب و سرشار از آرامش را در آخرین روز تعطیلات سال نو برای شهروندان فراهم کنند.

وی ادامه داد: منطقه ۵ با داشتن بیش از ۲۵۰ بوستان از مناطق بزرگ شهر تهران در داشتن فضای سبز مناسب تفریحی برای شهروندان محسوب می شود ، لذا با توجه به در پیش بودن روز طبیعت و تقارن آن با ایام ماه مبارک رمضان و سالروز شهادت حضرت علی علیه السلام ، تدابیر لازم برای این ایام با هدف آرامش و رفاه حداکثری ایشان در نظر گرفته شده است. 

وی تأکید کرد: بیش از ۱۲۰۰ نفر از همکاران شهرداری در کنار دیگر دستگاه های اجرایی و خدماتی در خدمت رسانی در روز طبیعت به شهروندان فعالیت خواهند کرد.

خبر مرتبط
پیش بینی هوای تهران برای روز سیزده بدر

آسمان روز دوشنبه (۱۳ فروردین) تهران، صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد و در روز سه‌شنبه (۱۴ فروردین ماه) صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی آماده سازی مبلمان شهری و پارک ها، بهسازی فضای بازی کودکان، گل کاری و ایجاد فضاهای زیبا برای عکاسی، استقرار آموزشگران بازیافت، پسماند و محیط زیست ، فضا سازی و سیاهه زدن و نصب پرچم ها و ریسه های مشکی در بوستان های منطقه در کنار فضاسازی شبکه معابر و بزرگراهی منطقه را از دیگر اقدامات شهرداری دانست و گفت: ایمن سازی بوستان ها ، کنترل و نظارت مستمر بر موضوعات فضای سبز ، ایمنی و خدمات شهری ، نصب علایم ایمنی در بوستان کوهسار و بازگشایی معابر مسدود کوهسار  واقع  در پارک کوهسار برخی از این اقدامات است.

گودرزی ادامه داد: برپایی موکب های فرهنگی، توزیع افطاری ساده، برگزاری تعزیه خوانی و مسابقات فرهنگی و اجرای مراسم عزاداری در گرامیداشت مشی علوی، برپایی نماز جماعت در بوستان ها و ده ها فعالیت فرهنگی دیگر ، با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه ، بسیج ناحیه قدس و سرای محلات در بخش فرهنگی مد نظر است و همکاران در حال تهیه زیرساخت های اجرا می باشند. 

وی در پایان از شهروندان خواست تا ضمن رعایت شئونات اسلامی و حفظ حرمت ماه مبارک رمضان، از برافروختن آتش در فضای سبز و ریختن زباله در بوستان ها خودداری و شهرداری را در نظافت شهر کمک کنند. 

تمامی نواحی منطقه ۵ و عوامل معاونت های اجرایی و خدماتی منطقه  در حالت آماده باش کامل هستند و بوستان های کوهسار ، جوانمردان ، شرق آزادی ، نیما یوشیج ، ساحل ، نرگس ، میعاد ، انارستان ، کاج ، الهام ، شاهد و پرنیان به دلیل فرامنطقه‌ای و بزرگ بودن آمادگی بهتری برای پذیرش شهروندان دارند.

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.