در آستانه عید سعید فطر؛ میزان فطریه 1403 توسط 6 مرجع تقلید اعلام شد+ جدول

کدخبر: ۶۳۸۳۲۰
اقتصادنیوز: آیت‌الله سیدعلی سیستانی، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای، آیت‌الله حسین نوری همدانی، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی و دفتر آیت‌الله یوسف صانعی تا بدین لحظه مبلغ زکات فطره را اعلام کرده اند.
در آستانه عید سعید فطر؛ میزان فطریه 1403 توسط 6 مرجع تقلید اعلام شد+ جدول

به گزارش اقتصادنیوز، مراجع تقلید در حالی که ماه رمضان به روزهای پایانی خود نزدیک می شود و در آستانه عید سعید فطر قرار داریم، مبلغ فطریه سال 1403 را برای مقلدین خود اعلام کرده اند.

آیت‌الله سیدعلی سیستانی، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای، آیت‌الله حسین نوری همدانی، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی و دفتر آیت‌الله یوسف صانعی تا بدین لحظه مبلغ زکات فطره را اعلام کرده اند که در ادامه به جزئیات آن به تفکیک هر مرجع خواهیم پرداخت.

در میان مراجع تنها دو مرجع مبلغ متفاوتی را نسبت به سایرین اعلام کرده اند، آیت الله سیستانی فطریه بدل از آرد را برای هر فرد 70 هزار تومان در نظر گرفته است و آیت الله یوصف صانعی هم فطریه بدل از برنج را 250 هزار تومان برای هر فرد اعلام کرده است.

photo_2024-04-03_18-25-10

مبلغ فطریه اعلام شده توسط آیت‌الله سیدعلی سیستانی

در اطلاعیه دفتر آیت‌الله سید علی سیستانی درباره مبلغ زکات فطره آمده است: از آنجا که میزان زکات فطره برای هر فرد سه کیلوگرم است، مبلغ آن برای فطریه بدل از آرد هفتاد (۷۰) هزار تومان و برای فطریه بدل از برنج ایرانی صد و هشتاد (۱۸۰) هزار تومان است.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «مقایسه مبلغ فطریه اعلام شده توسط 6 مرجع تقلید در سال 1403+ جدول» بخوانید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید