حمایت کامرون از نظر بایدن درباره غزه

کامرون روز چهارشنبه به وقت محلی در مصاحبه با سی ان ان گفت که با نظر بایدن مبنی بر اینکه به یک آتش بس موقت نیاز است, موافق است.

خبر مرتبط
تاکید کامرون برحمایت تسلیحاتی از تل آویوو

دیوید کامرون تأیید کرد دولت انگلیس صادرات تسلیحات به اسرائیل را، ، متوقف نخواهد کرد و مدعی شد که لندن به اقدامات خود «در چارچوب قوانین بین‌المللی» ادامه دهد.

این اظهارات پس از آن منتشر می شود که بایدن در مصاحبه‌ای در روز سه‌شنبه، یکی از تندترین انتقادات خود را درباره جنگ اسرائیل در غزه ارائه کرد و رویکرد بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در قبال این درگیری را یک «اشتباه» توصیف کرد و خواستار توقف درگیری‌ها شد.

کامرون گفت: «او به درستی به نتانیاهو فشار می‌آورد، زیرا من بارها گفته‌ام که برای ارسال کمک‌ها و آزادی گروگان‌ها به توقف موقت در جنگ نیاز داریم.»

وی افزود: این امر از مدت ها قبل موضع انگلیس بوده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شامگاه سه‌شنبه (به وقت محلی) در اظهاراتی با بیان اینکه با رویکرد بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در غزه مخالف است، تاکید کرد: سیاست (رژیم) اسرائیل در غزه شکست خورده است.

بایدن با انتقاد شدید از حمله رژیم صهیونیستی به کاروان‌های امدادی در نوار غزه، اظهار کرد: حمله به کاروان کمک‌های امدادی واقعاً غیرقابل توجیه و فضاحت‌بار است.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی باید فوراً آتش‌بس را بپذیرد، تاکید کرد: هیچ بهانه‌ای برای ایجاد مانع از سوی تل‌آویو برای ارسال کمک‌های بشردوستانه از جمله نیازهای پزشکی و غذایی به مردم غزه قابل پذیرش نیست و این کار باید بلافاصله آغاز شود.

بایدن همچنین با اشاره به اینکه با مقام‌های تمام کشورهای منطقه از عربستان سعودی گرفته تا اردن و مصر در این مورد گفت وگو کرده و همه آنها آماده انتقال کمک‌های بشردوستانه از جمله تجهیزات و داروهای پزشکی و مواد غذایی به غزه هستند، گفت: انتقال این کمک‌ها به غزه باید هم‌اکنون آغاز شود و تا ۶ یا هشت هفته آینده نیز ادامه یابد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.