فوری/  اسرائیل آماده موافقت با شروط حماس/ هیات تل‌آویو به قاهره می‌رود

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» در این باره نوشت: اسرائیل آماده پاسخگویی به تمام خواسته‌های حماس به جز اعلام پایان جنگ پس از دوره تبادل اسرا است.

این رسانه گزارش داد: اسرائیل قصد دارد ۱۰ روز تا ۲ هفته را برای دستیابی به توافق با حماس به منظور آزادی شماری از اسرا اختصاص دهد.

در همین راستا، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» نیز اعلام کرد: اسرائیل در حال آماده شدن برای اعزام هیاتی به قاهره برای تکمیل مذاکرات است.

خبر مرتبط
هیاتی از حماس به قاهره می‌رود

منابع خبری گزارش دادند که هیاتی از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) فردا (دوشنبه) راهی قاهره خواهد شد.

پیش از این نیز منابع خبری گزارش دادند که هیاتی از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) فردا (دوشنبه) راهی قاهره خواهد شد.

برخی منابع در گفت‌وگو با شبکه الشرق عربستان ضمن تایید این خبر، اعلام کردند که پیشنهاد جدید مصر شاهد پیشرفت‌هایی در زمینه بازگشت ساکنان غزه به شمال این منطقه است.

این منابع تاکید کردند: در مساله عقب‌نشینی ارتش اسرائیل نیز شاهد پیشرفت‌هایی بودیم؛ بر اساس این پیشنهاد، ارتش اسرائیل در ابتدا به فاصله ۵۰۰ متر از خیابان الرشید فاصله خواهد گرفت. این درحالی است که حماس خواهان فاصله ۳.۷ کیلومتری است اما مصری ها پیشنهادی دادند تا حد مناسب اجرا شود.

این خبر در حالی منتشر می شود که وزارت بهداشت غزه جدیدترین آمار شهدا و مجروحان جنایت‌های رژیم صهیونیستی را امروز منتشر و اعلام کرد: از هفتم اکتبر تاکنون، ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر در نوار غزه شهید و ۷۷ هزار و ۵۷۵ نفر هم مجروح شدند.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت ۲۰۵ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اسرائیل طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۵ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.