بازار خبری شد/ سنگینی کف ترازوی کاهش قیمت سکه

به گزارش اقتصادنیوز، سکه بازان امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه در حالی فعالیت کاری خود را آغاز خواهند کرد که روز شنبه بازار سکه به دلیل شهادت امام جعفر صادق نیمه تعطیل بود. با این حال در  در معاملات نقدی دو روز قبل آرایش صعودی به خود گرفت. در همین رابطه و بر اساس آنچه که سایت اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرده، قیمت هر قطعه سکه امامی در روز پنجشنه هفته قبل با رشد ۳۰۰ هزارتومانی در حول و حوش ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد. 

نوسان صعودی سکه امامی در شرایطی بود که در هفته‌های اخیر بازار طلای کشور شاهد اعتراض فعالان این صنف نسبت به الزام ثبت صورت‌حساب‌های خود در سامانه‌های دولتی بود. همچنین شنیده ها از کف بازار حکایت از  اعتصاب و ممانعت معامله‌گران از فروش طلا داشت. 

در حال حاضر پیش بینی ها در مورد نوسان سکه در روز جاری متفاوت است. در حالی که عده ای از معامله گران با اشاره به تعطیلی روز گذشته نسبت به احتمال رشد تقاضا خوشبین هستند؛ عده ای دیگر می گویند بازار خبری شده و در صورتی که تتر و دلار در معاملات روز یکشنبه نزولی شود، این اتفاق می‌تواند زیر پای سکه را سست کند . 

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «مرز حساس در بازار سکه / سرنوشت قیمت سکه در دست دلار و تتر/ پیش بینی قیمت سکه امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.