واکنش اتحادیه اروپا به حمله اسرائیل علیه رفح

پیتر استانو روز سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران در بروکسل گفت: ما درباره این (حمله) تامل و با اعضای اتحادیه اروپا هم‌فکری خواهیم کرد.

خبر مرتبط
منابع آمریکایی: حمله اسرائیل به رفح، یک عملیات کوچک است

منابع آمریکایی مدعی شدند حمله اخیر رژیم صهیونیستی در شهر رفح در نوار غزه عملیات محدودی است و بخشی از حمله تمام‌عیار به نوار غزه که تل‌آویو مدت‌هاست درباره آن سخن می‌گوید، نیست.

وی ادامه داد: این اتفاق (هم‌فکری) در نشست شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا صورت می‌گیرد که ۲ هفته دیگر برگزار می‌شود. اعضای اتحادیه و کمیسیون اروپا درباره پاسخ مناسب (به این حمله) رایزنی خواهند کرد.

این درحالی است که کابینه جنگ رژیم صهیونیستی روز گذشته تهاجم زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تائید کرد و گزارش‌ها حاکیست که ارتش این رژیم تروریستی امروز بخش فلسطینی این شهر را اشغال کرده‌اند.

سخنگوی هیات گذرگاه‌های نوار غزه نیز عنوان کرد که این گذرگاه به علت حضور تانک های ارتش رژیم صهیونیستی در داخل، آن بسته شده است.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا صبح امروز به خبرنگاران در بروکسل گفت که حمله (رژیم) اسرائیل علیه رفح، به رغم درخواست‌های جامعه بین‌الملل، ایالات متحده و کشورهای عضو اتحادیه اروپا صورت گرفت و «همه از (نخست‌وزیر اسرائیل) بنیامین نتانیاهو خواسته‌ بودند که به رفح حمله نکند.»

وی افزود: «من نگرانم که چنین حمله‌ای باعث پدید آمدن تلفات زیاد در میان غیرنظامیان شود و دیگر هیچ منطقه امنی در غزه وجود نخواهد داشت.»

بورل هشدار داد که هرگونه عملیات زمینی در رفح، پیامدهای فاجعه‌بار و غیرقابل قبولی به همراه خواهد داشت.

تهاجم رژیم صهیونیستی به رفح درحالی صورت می‌گیرد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با پیشنهاد دوحه و قاهره درباره آتش‌بس در نوار غزه موافقت کرده است.

حماس روز گذشته در بیانیه‌ای تاکید کرد که تدارک ارتش رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح بیانگر اصرار نخست‌وزیر این رژیم بر تداوم نسل‌کُشی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.