پشت پرده تحرکات نظامی ترکیه/ چین ایران را نادیده گرفت؟

امروز لیر ترکیه در حالی میان معامله گران دست به دست که در مقایسه با روز گذشته تغییر قیمتی را تجربه نکرده است و به مانند عصر روز سه شنبه، ۱۹۱۵ تومان خرید و فروش شد؛ این ثبات تنها خبری نبود که امروز به ترکیه اختصاص داشت و نام این کشور به واسطه برگزاری یک رزمایش نظامی حسابی سروصدا به پا کرد و چرخید. براساس گزارش آناتولی، نیروهای مسلح ترکیه طی ماه می ۳ رزمایش بزرگ را به صورت جداگانه در روزهای مختلف برگزار خواهند کرد. رزمایش بین المللی ققنوس آنادولو را ۷-۱۸ می، گرگ دریایی را ۶-۱۷ می و رزمایش افس-۲۰۲۴ را از ۲۵ آوریل تا ۸ می برگزار خواهند کرد و رزمایش آنادولو ۲۰۲۴ با شرکت جمهوری آذربایجان، قطر، لهستان، رومانی، عربستان سعودی و ترکیه در سومین فرماندهی پایگاه جت اصلی قونیه برپا می‌شود.

هدف از این رزمایش، آزمایش و بهبود فرآیند فرماندهی و کنترل در محدوده عملیات امداد و نجات پرسنل، بهبود سطح همکاری بین عناصر گروه عملیات نجات پرسنل و با سایر کشورها در محیط رزمی و تعیین زمینه‌های همکاری است. حضور کشورهای همسایه ایران و برگزاری این رزمایش توسط ترکیه از نکات جالب توجهی است که می توان به آن اشاره کرد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «از جای خالی ایران در فهرست چینی تا برنامه نظامی جدید ترکیه/ کاهش قیمت‌ها در بازار ادامه‌دار شد» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.