املاک 200 مفسد اقتصادی تعیین تکلیف شد+جزئیات

علیرضا نورنژاد، گزارشی از عملکرد سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در سال گذشته ارائه و اظهار داشت: فروش اموال غیرمنقول در سال ۱۴۰۲ نسبت به کل سنوات گذشته (بیش از ۳۰ سال) بیش از ۳۴ درصد افزایش داشت.

وی افزود: در سال گذشته یک هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان املاک در اختیار سازمان به فروش رفت که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ که ۲۸۳ میلیارد تومان بود رشد را نشان می‌دهد.

معاون امور حقوقی و معاون فروش اموال غیرمنقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۷۳ پرونده در اداره کل امور حقوقی و قراردادها تشکیل شد گفت: از این تعداد ۸۰ پرونده مختوم شد با توجه به دفاع موثر اداره کل امور حقوقی و قراردادها جهت صیانت از اموال دولت و بیت‌المال از تعداد پرونده‌های تشکیل شده علیه سازمان ۸۸ درصد منتج به رای به نفع سازمان (له سازمان) شده است.

وی با اشاره به تعیین تکلیف ۲ هزار و ۸۲۵ پرونده در اداره کل شناسایی و تملیک اموال در سال گذشته گفت: اخذ تعداد ۴۰۶ فقره سند مالکیت در سال ۱۴۰۲ به نام سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، پیگیری در خصوص سامانه سادا نوین از طریق ادارات کل استان‌ها و ثبت اسناد مالکیت در سامانه مذکور توسط ادارات کل سازمان در استان‌ها در سال ۱۴۰۲ از مهم‌ترین اقدام‌های شاخص در حوزه شناسایی و تملیک اموال بود.

نورنژاد خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱، ۲ هزار و ۳۵ پرونده تعیین تکلیف شده بود که در سال ۱۴۰۲ شاهد رشد خوبی در این عرصه بودیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.