نیروی هوایی تایوان برگزار کرد / رزمایش با سلاح واقعی و استقرار جنگنده

خبرگزاری نظامی تایوان امروز (جمعه) و با نزدیک شدن به زمان روی کار آمدن «لای چینگ ته» رئیس جدید این جزیره با انتشار تصاویری اعلام کرد که نیروی هوایی تایپه رزمایش‌هایی با سلاح واقعی و استقرار جنگنده، موشک و بمب‌های هدایت شونده لیزری برگزار کرده است.

روزنامه استریتس تایمز گزارش داد، خبرگزاری نظامی تایوان با صدور بیانیه‌ای نوشت: نیروی هوایی تایپه برای خلبانان جنگنده‌های خود رزمایش‌های آموزشی «به جهت افزایش قابلیت‌ انجام حملات دقیق در نبردهای هوایی» برگزار کرده است.

خبر مرتبط
پیام مهم چین به آمریکا درباره تایوان

یک مقام ارشد نظامی چین اعلام کرد پکن به دقت حرکت کشتی های نظامی آمریکا در منطقه خلیج تایوان را زیرنظر دارد.

با این حال، تایوان زمان دقیق این رزمایش را عنوان نکرد.

براساس این گزارش، جنگنده‌ها برای حمله «به اهداف دریایی و زمینی در محدوده صخره‌های مرجانی نزدیک جزایر پنگو» به موشک‌های «ماوریک» ساخت آمریکا و بمب‌های هدایت‌شونده لیزری مجهز شده بودند.

به گزارش ایرنا، معاون وزیر دفاع تایوان روز چهارشنبه اظهار داشت که ارتش این جزیره برای هر اقدام احتمالی چین در زمان روی کار آمدن «لای چینگ ته» رئیس جدید تایوان آماده است.

لای چینگ ته مانند تسای اینگ ون رئیس فعلی تایوان، حاکمیت پکن بر تایوان را رد می‌کند. مراسم تحلیف لای چینگ ته که اکنون معاون رئیس این جزیره است، قرار است در روز ۲۰ مه (۳۱ اردیبهشت) برگزار می‌شود.

روابط بین تنگه‌ای تحت حاکمیت حزب دموکراتیک ترقی خواه در تایوان از سال ۲۰۱۶ بدتر شده است و پکن از مذاکرات با دولت استقلال طلب تایوان اجتناب کرده است. چین، جزیره تایوان را بخشی از قلمرو خود می داند. ۲ طرف از زمان جدایی در سال ۱۹۴۹ به دلیل جنگ داخلی، با عقب نشینی دولت وقت چین، جداگانه اداره می‌شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.