موضع سناتور آمریکایی درباره انتقال تسلیحات به رژیم صهیونیستی

بن کاردین (Ben Cardin) سناتور دموکرات مریلند با وجود اینکه موضع متفاوتی در مورد انتقال تسلیحات [به رژیم صهیونیستی] داشت، به «نگرانی‌ها» درباره گزارش رفتار جنگی [درباره نقص قوانین بین‌المللی حقوق بشر توسط اسرائیل] که به تازگی منتشر شد، اذعان کرد.

تارنمای هیل گزارش داد، ارزیابی گزارش وزارت خارجه آمریکا به طور قطعی اسرائیل را نقض‌کننده قوانین بین‌المللی بشردوستانه نمی‌داند و مقامات آمریکایی اعلام کردند که «ارزیابی یا دستیابی به یافته‌های قطعی در مورد حوادث مشخصی دشوار است».

کاردین در بیانیه‌ای پس از انتشار این گزارش توسط وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد: «در حالی که گزارش اخیر در مورد اسرائیل بر اساس یک تفاهمنامه امنیت ملی تحت عنوان «NSM-۲۰» نگرانی‌هایی را به وجود آورده است، من با ارزیابی آن موافقم که اسرائیل قوانین بین المللی بشردوستانه را نقض نکرده است و کمک‌های نظامی برای حمایت از امنیت اسرائیل در راستای منافع ایالات متحده است و باید ادامه یابد.»

به نوشته هیل، از آنجایی که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته از ارسال تعدادی بمب برای متحد خود خودداری کرد و در اوایل این هفته نیز اعلام کرد که اگر نیروهای اسرائیلی با تهاجم زمینی تمام عیار به سوی رفح، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی در آن پناه گرفته‌اند، پیشروی کنند، ایالات متحده ارسال تسلیحاتی مانند گلوله‌های توپخانه و بمب را متوقف خواهد کرد، سخنان کاردین در مورد انتقال کمک‌های نظامی به اسرائیل با اظهارات کاخ سفید متفاوت است.

رئیس کمیته روابط خارجی سنا آمریکا همچنین گفت که اسرائیل که اکنون دستور جدید برای تخلیه رفح می‌دهد و در حال گسترش عملیات خود در این منطقه است، نباید بدون داشتن برنامه‌ای برای تخلیه ایمن غیرنظامیان، تهاجم تمام عیار به این شهر در جنوب غزه را انجام دهد.

کابینه جنگ رژیم اسرائیل ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برابر با ۶ می ۲۰۲۴ نیز باوجود مخالفت‌های بین‌المللی، حمله زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تائید کرد و ارتش این رژیم، از ۱۸ اردیبهشت بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرده‌ است.

بدین ترتیب، رفح شاهد حملات هوایی و گلوله باران شدید رژیم اسرائیل در تمامی مناطق خود از جمله مناطق مسکونی بوده و این رژیم با حمله به سمت گذرگاه رفح، تنها دروازه فلسطینیان غزه را به روی جهان بست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.