بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی تاریخ انگلیس در راه اوکراین

 بر اساس بیانیه وزارت دفاع انگلیس، این بسته کمک نظامی شامل ۵۰۰ میلیون پوند تجهیزات، ادوات نظامی و مهمات برای تقویت وضعیت دفاعی اوکراین در برابر ارتش روسیه است.

در بیانیه وزارت دفاع انگلیس آمده است: ۴ میلیون گلوله، بیش از یک هزار و ۶۰۰ موشک و ۴۰۰ وسیله نقلیه از جمله ۱۶۰ نفربر نظامی هاسکی قسمتی از تجهیزات و مهماتی هستند که در این بسته کمک نظامی گنجانده شده است.

خبر مرتبط
واکنش روسیه به کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین

سفیر روسیه در آمریکا گفت که کمک‌های نظامی جدید واشنگتن به کی‌یف واکنشی به موفقیت ارتش روسیه در خط مقدم است.

دیوید کامرون وزیر خارجه انگلیس هفته گذشته پس از سفر به کی‌یف و دیدار با ولودیمیر زلنکسی رئیس جمهور اوکراین در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: انگلیس روی ارائه ابزارهای مورد نیاز اوکراین برای دفاع از خود متمرکز است.

او پیش از سفر به اوکراین هم در سخنانی جنجالی گفته بود که تسلیحات ارائه شده از سوی انگلیس به اوکراین می‌تواند برای حمله به داخل روسیه مورد استفاده قرار گیرد.

خبر مرتبط
بسته جدید کمک نظامی آمریکا برای اوکراین

آمریکا یک بسته جدید کمک نظامی برای اوکراین ارائه کرد.

کامرون ادعا کرد: اوکراین حق دارد از سلاح‌های انگلیسی برای حمله به داخل خاک روسیه استفاده کند، زیرا روسیه به داخل اوکراین حمله می‌کند.

ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلیس نیز پیشتر اعلام کرده بود که لندن ۵۰۰ میلیون پوند دیگر برای پشتیبانی از جبهه اوکراین اختصاص خواهد داد.

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

خبر مرتبط
خبر خوش ایتالیا برای کی‌یف/ دومین سیستم‌ دفاع هوایی راهی اوکراین می‎‌شود

ایتالیا در حال بررسی ارسال دومین سیستم‌های دفاع هوایی SAMP/T به اوکراین است.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.