لاپید: نتانیاهو از زندگی ما بیرون برود

«یائیر لاپید» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی طی سخنانی در میان شهرک نشینان نشینان اسرائیلی که به سیاست‌ها و عملکرد کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر در جنگ غزه اعتراض دارند و خواستار انجام معامله تبادل اسرا با حماس هستند اعلام کرد: اسرائیل روزهای سختی را می‌گذراند و چیزی که امروز اسرائیل بیش از هر چیز دیگری به آن نیاز دارد این است که نتانیاهو از زندگی ما بیرون برود.

وی گفت: ماموریت من این است که هر کاری می‌توانم انجام بدهم تا در زمان مناسب یک تغییر سیاسی انجام شود.

یائیر لاپید خطاب به معترضان صهیونیست گفت: به شما قول می‌دهم که تا زمان سقوط کابینه نتانیاهو به تلاش‌های خود ادامه می‌دهیم. کابینه نتانیاهو دوام نمی‌آورد و ما اسرا را باز خواهیم گرداند.

این در حالی است که شب گذشته «ابو عبیده» سخنگوی گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس از مرگ یکی دیگر از اسرای صهیونیست در نوار غزه خبر داد و اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی بیش از یک ماه قبل مکان اسارت «نداو بوبلابیل» اسیر ۵۱ ساله اسرائیلی دارای تابعیت انگلیسی را بمباران کرد که بر اثر آن وضعیت این اسیر رو به وخامت رفت و به دلیل عدم دریافت مراقبت‌های پزشکی لازم در سایه ویرانی بیمارستان‌های غزه و از کار افتادن آنها جانش را از دست داد.

بعد از انتشار این پیام ابوعبیده خانواده‌های اسرای صهیونیست بیش از پیش از کابینه نتانیاهو خشمگین شده و اعلام کردند که جان اسرای اسرائیلی برای نتانیاهو و کابینه‌اش اهمیتی ندارد.

روزنامه یدیعوت آحارانوت در گزارشی در این رابطه اعلام کرد: خانواده اسرای موجود در نوار غزه، بر اهمیت سرنگونی کابینه نتانیاهو تأکید و اعلام می‌کنند برای بازگشت اعضای خانواده خود از نوار غزه سرنگونی کابینه نتانیاهو به امری بدیهی تبدیل شده است.

به‌نوشته این رسانه عبری‌زبان، این خانواده‌ها که بخش‌‌هایی از خیابان ایالون در تل‌آویو را هم به‌نشانه اعتراض بسته و با پلیس هم درگیر شدند، از گالانت، گانتس و ایزنکوت خواستند اعتراف کنند که برای بازگشت گروگان‌ها توقف جنگ علیه نوار غزه یک پیش‌نیاز است.

آنها با سر دادن شعارهایی و برافراشتن پارچه‌نوشته‌‌هایی ساختار حاکم بر رژیم‌شان را متهم به پشت کردن به اعضای خانواده خود که در اسارت حماس هستند کردند و تأکید کردند که ساختار حاکم آنها را در اسارت حماس رها کرده است تا بمیرند.

به‌گفته معترضین آنها تصمیم دارند تا زمان سرنگونی کابینه بنیامین نتانیاهو همچنان به اعتراضات خود ادامه دهند چون راه بازگشت اسرا فقط از طریق سرنگونی کابینه نتانیاهو فراهم می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.