سوریه و عراق تفاهمنامه مشترک امضا کردند

سرلشکر الرحمون در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با الشمری گفت: همکاری با طرف عراقی در همه زمینه‌ها به ویژه امنیتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت زیرا ما از تروریسم در کشورهای خود آسیب دیده‌ایم.

خبر مرتبط
حمله مقاومت عراق به مواضع اسرائیل/بندر نفتی «عسقلان» موشک‌باران شد+فیلم

مقاومت اسلامی عراق بندر نفتی «عسقلان» را هدف حمله موشکی خود قرار داده است.

وی ادامه داد: پدیده جنایتکارانه‌ای وجود دارد که توسط باندهای قاچاق مواد مخدر و افراد انجام می‌شود. از این رو تفاهم نامه همکاری امنیتی مشترکی را امضا کردیم.

الرحمون تاکید کرد: همکاری‌های امنیتی قبلی با عراق در زمینه کنترل مواد مخدر منجر به انهدام برخی از شبکه‌ها و کشف مقادیری مواد مخدر شد.

وی خاطرنشان کرد: عراق در از بین بردن باندهای جنایتکار داعش به دستاوردهای بزرگی دست یافته است. همچنان کانون‌هایی برای سازمان تروریستی داعش در سوریه وجود دارد که هر از گاهی حملاتی را انجام می‌دهند و ما مصمم هستیم که تروریسم را به طور کامل از بین ببریم.

الشمری نیز در این کفرانس مطبوعاتی گفت: در جریان مذاکرات با طرف سوری، تمامی موارد در دستور کار و امضای تفاهمنامه همکاری امنیتی مشترک بین ۲ کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

الشمری توضیح داد که این تفاهم نامه شامل همکاری در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر، کنترل مرزهای بین‌المللی، استرداد افراد تحت تعقیب، مبارزه با جرایم سازمان یافته و پولشویی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.