این 67 نفر بهارستان را قرق کردند

به گزارش اقتصادنیوز، پرونده انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با پایان دور دوم انتخابات و معرفی نامزدهای منتخب بسته شد تا تکلیف کرسی‌های خانه ملت برای چهار سال آینده روشن شود. ترکیب ۲۹۰ نماینده منتخب، حکایت از حاکمیت مطلق جریان اصولگرا در مجلس دوازدهم دارد که در این میان کفه جریان حامی دولت نسبت به نواصولگرایان سنگینی می‌کند.

اما با این وجود، تجربه نشان داده است که همواره نمایندگان برخی از حوزه‌های انتخابیه به واسطه جایگاه و موقعیت سیاسی و اجتماعی و همچنین سهم بیشتری که از کرسی‌های بهارستان در اختیار دارند نقش پررنگ تری در تصمیم‌گیری‌ها ایفا کرده و به عقیده فعالان سیاسی به عنوان بازیگران اصلی صحن مجلس در جهت‌دهی به رویکرد خانه ملت اثرگذارتر هستند.

تهران، اصفهان، تبریز، خوزستان (اهواز، آبادان) رشت (خمام)، سیستان و بلوچستان (زاهدان)، شیراز، قم، کرمان، کرمانشاه، کردستان (سنندج)، مشهد و یزد را می‌توان ۱۳ حوزه انتخابیه ای دانست که به عقیده کارشناسان، نمایندگان آنها در دوره چهار ساله مجلس دوازدهم، به دلیل موقعیت اداری و سیاسی شهرهایشان می‌توانند اثر مهمی بر قانون گذاری‌ها داشته باشند.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «بهارستان در چنبره این گروه سیاسی/ بازیگران نقش اول مجلس دوازدهم مشخص شدند+ جدول» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.