شرط حماس برای آزادی اسرای صهیونیست

یکی از رهبران جنبش حماس امروز (سه‌شنبه) تأکید کرد که لازمه آزادی اسرای رژیم صهیونیستی، موافقت این رژیم با شروط مقاومت است.

وی افزود: تا زمانی که رژیم اشغالگر حاضر به توقف تجاوزات علیه ملت فلسطین نیست، اصلا برای چه باید پشت میز مذاکرات بنشینیم و توافقنامه امضا کنیم؟

ابوزهری تصریح کرد: اسرای رژیم اشغالگر همچنان نزد مقاومت باقی خواهند ماند و هرگز تا زمانیکه این رژیم به شروط مقاومت پایبند نباشد، آزاد نخواهند شد. از جمله این شروط نیز توقف تجاوزات علیه نوار غزه و آزادی اسرای فلسطینی مطابق با استانداردهایی است که ما مشخص می‌کنیم.

خبر مرتبط
ادعای نتانیاهو درباره رهبران حماس

نخست‌وزیر اسرائیل مدعی بررسی گزینه تبعید رهبران جنبش حماس توسط تل‌آویو شد.

این رهبر حماس گفت: رژیم اشغالگر در برابر دستیابی به هر گونه توافقی کارشکنی می‌کند و همه جهانیان دیدند که مقاومت چگونه طرح پیشنهادی میانجی‌گران را پذیرفت، حال آنکه رژیم اشغالگر آن را رد کرد و با حمله به شهر رفح اوضاع را ملتهب کرد.

وی تأکید کرد که حمله به رفح هرگز گروه‌های فلسطینی را وادار به تسلیم نخواهد کرد و دولت آمریکا نیز بایستی در مواضع خود تجدیدنظر کند.

به گزارش ایرنا، مقاومت فلسطین در نوار غزه هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه) در عملیاتی غافلگیرانه وارد شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور نوار غزه شده و حدود ۲۵۰ صهیونیست را به اسارت گرفت. تعدادی از این اسرا در اقدامی انسان‌دوستانه آزاد شدند. شمار دیگری از آنها نیز طی عملیات تبادل اسیران میان رژیم صهیونیستی و حماس آزاد شدند.

با این وجود تعدادی از آنها به دلیل بی‌توجهی‌های کابینه تندرو رژیم اشغالگر و تداوم حملات وحشیانه به نوار غزه جان خود را از دست دادند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.