آخرین وضعیت طرح همسان‌سازی حقوق فرهنگیان+ جزییات طرح

 قاسم احمدی لاشکی ظهر امروز در حاشیه افتتاح و کلنگ زنی از طرح‌های شهرستان شازند در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح همسان‌سازی حقوق فرهنگیان، اظهار داشت: در برنامه هفتم توسعه بر همسان سازی حقوق فرهنگیان و بازنشستگان توجه شد و باید طی دوره سه ساله انجام شود، طرح همسان سازی به صورت پلکانی برای سه سال پیش بینی شده است که امسال 40 درصد، سال آینده 30 درصد و سال 1405 نیز 30 درصد افزایش وجود دارد که اکنون منتظر هستیم ایراداتی که شورای نگهبان عنوان کرده رفع و ابلاغ نهایی شود.

خبر مرتبط
پرداخت حقوق معلمان خرید خدمات و حق‌التدریس/ پاداش پایان خدمت فرهنگیان باقی ماند

فرهادی عنوان کرد: براساس هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی تا حدودی بودجه امسال متناسب بسته شده و همچنین قرار است که سازمان برنامه و بودجه ۱۰ درصد بیشتری را که آخرسال توزیع می‌کنند، بین سال به ما تقسیم کنند و هر ماه این بودجه را ما داشته باشیم.

وی با اشاره به تعداد جذب معلمان در سال جدید افزود: امسال آزمون ابتدایی برگزار و نتیجه اعلام شد و باید 28 هزار و 8 نفر را جذب کنیم این در حالی است که جذب سه برابر افزایش پیدا کرده و از روز گذشته مصاحبه‌ها آغاز شده و تا دو ماه این آینده اعلام نتیجه نهایی می‌شوند.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: چهاردهم اردیبهشت آزمون دیگری جهت کیفیت بخشی معلمان پرورشی، مشاور، مراقب سلامت و‌ معلم ورزش برگزار شد که 19 هزار و 176 نفر و سه برابر ظرفیت تا ماه آینده اعلام نتیجه می‌شوند و توسط ارزیابی حرفه‌ای کار مصاحبه آغاز می‌شود.

احمدی لاشکی بیان کرد: مجدد بیست و هشتم اردیبهشت ماه آزمون دیگری برای دوره دبیری برگزار می‌شود که بیش از 24 هزار نفر ظرفیت جذب در این آزمون وجود دارد، ضمن اینکه ششم و هفتم اردیبهشت ماه ازمون دوره دانشگاه فرهنگیان برگزار شد که در این آزمون بیش از 30 هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان و بیش از 2 هزار نفر در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی جذب شدند.

وی‌ با اشاره به پروژه‌های افتتاحی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در طرح شهید رجایی 2100 پروژه زمین چمن مصنوعی افتتاح شده است، قطعا بدون کمک خیرین نمی‌توان حرکتی انجام داد، ما مدیون خیرین هستیم، سال 1400 نیز 4 هزار میلیارد تومان مشارکت خیرین وجود داشت که این رقم سال گذشته به 8 هزار میلیارد تومان رسید و هر اندازه که خیرین مشارکت داشته باشند دولت باید همسان آن مشارکت داشته باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.