وی اظهار کرد: امیدواریم در زمینه کشاورزی بتوانیم با ایران همکاری‌های مشترکی داشته باشیم؛ زیرا هلند از لحاظ تولیدات کشاورزی و موادغذایی کشور توانمند و با ظرفیتی است. سفیر هلند در ایران با بیان اینکه بخش کشاورزی هلند دارای دانش فنی، تکنولوژی و نوآوری‌های قابل انتقال به ایران است، تصریح کرد: سعی داریم با به اشتراک گذاشتن تجربیات خود با ایران بتوانیم ارتباط تجاری ایران و هلند را حفظ کنیم. وی درباره ظرفیت‌های بخش کشاورزی ایران گفت: ایران بازار بزرگی است و زیرساخت‌های فناوری در این کشور برای توسعه بخش کشاورزی مناسب است و این فرصت خوبی را ایجاد می‌کند که همکاری مشترکی بین دو کشور شکل بگیرد. ورنر اضافه کرد: به‌عنوان سفیر هلند در ایران راه‌های مشارکت را در بخش‌های مختلف کشاورزی دنبال می‌کنیم و سعی داریم ارتباط بین شرکت‌های هلندی و ایرانی دو کشور را تسهیل کنیم.

سفیر هلند در ایران افزود: تولید و صادرات بخش کشاورزی ایران به دلیل تغییرات اقلیم ممکن است در آینده با مشکلاتی روبه‌رو شود که ما می‌خواهیم با همکاری‌های مشترک و ارائه راهکارهایی بتوانیم به حفظ و توسعه تولیدات کشاورزی ایران کمک کنیم.

به گفته وی، هلند آمادگی دارد این راه‌حل‌های نوآورانه را به ایران منتقل کند و با یکدیگر پیش برویم. سفیر هلند ضمن ابراز تاسف درخصوص سیل اخیر در ایران گفت: شاهدیم که تاثیرات تغییر اقلیم و بروز سیل در ایران منجر به خسارت زیادی در این کشور شده و مشکلاتی را برای مردم پیش آورده است. ورنر براین باور است که هلند دارای دانش فنی و تکنولوژی برای مقابله با این اثرات و بلایای طبیعی است که مایل است در این زمینه ارتباطات مشترکی با ایران برقرار کند. وی گفت: راهکارهایی برای مقابله با این اثرات وجود دارد و ما می‌توانیم با کمک به ایران این اثرات را کاهش بدهیم.