وی موضوع معیشت را اصلی‌ترین مطالبه کارگران در هفته کارگر نام برد و افزود: متاسفانه مشکلات معیشتی کارگران و کاهش قدرت خرید آنها همچنان به قوت خود باقی است و لذا آنچه در هفته کارگر باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و از آن صحبت شود، پرداختن به معیشت خانوارهای کارگری است. دبیرکل خانه کارگر با اشاره به افزایش دستمزدها گفت: پیش‌بینی ما از خط فقر رقم سه میلیون تومان و حتی بیش از آن بود و این توفیق حاصل شد که شورای عالی کار در جهت افزایش حقوق کارگران گام بردارد، البته حق مسکن کارگران هنوز نهایی نشده و امیدواریم هرچه سریع‌تر در دولت به نتیجه برسد. محجوب با انتقاد از عدم اجرای بخشنامه دستمزد سال ۹۸ در بعضی از بخش‌های دولتی گفت: در صورتی که بخشنامه با سرعت اجرا نشود به رای و قانون متوسل خواهیم شد. وی از همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها خواست تا پیشتاز افزایش مزد باشند و با آن مقابله نکنند، چراکه این افزایش جبران بخشی از کاهش قدرت خرید است. به گفته این نماینده مجلس، با وجود افزایش دریافتی، هنوز مشکلات معیشتی کارگران برطرف نشده و دستمزد اسمی نمی‌تواند ملاک اصلی رفع مشکلات معیشتی خانوارها باشد. دبیر کل خانه کارگر در عین حال در پاسخ به سوالی درخصوص اجبار زنان به بازنشستگی ۲۰ سال در برخی کارگاه‌ها گفت: هیچ شرکت و بنگاهی حق ندارد زنان را مجبور کند با ۲۰ سال سابقه بازنشسته شوند مگر آنکه بیمه شده خودش بخواهد و الزام قانونی در این خصوص آن است که کارفرما زمانی که فرد از سن قانونی بازنشستگی گذشته باشد، می‌تواند اقدام کند.

محجوب در پایان بیشترین مراجعات مردمی را مراجعات حقوقی عنوان کرد و گفت: این امر نشان می‌دهد که مشکلات حقوقی رو به ازدیاد است و باید فرهنگ‌سازی جدید در این زمینه صورت گیرد، چراکه کار ثابت ما این شده که بخشنامه‌های تامین اجتماعی را باطل کنیم. در ادامه این نشست معاون فرهنگی اجتماعی وزیر کار نیز به تشریح برنامه‌های هفته کارگر پرداخت و افزود: برنامه‌های امسال یک روز زودتر از سنوات گذشته آغاز شده و دلیل آن هم برگزاری برخی نشست‌های علمی است. تجدید میثاق با آرمان‌های بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی از سوی جامعه کار و تولید برنامه اولین روز هفته کارگر است و در دومین روز، بازدید از برخی مناطق سیل‌زده و نظارت بر روند بازگشت به کار کارگران و بنگاه‌های آسیب‌دیده و بازسازی آنها در دستور کار خواهد بود و وزیر کار در جریان بازگشت به کار کارگران و پرداخت بیمه بیکاری آنها قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: در روز جمعه و سومین روز از هفته کارگر، دو برنامه پیش‌بینی شده که یکی پیاده‌روی خانوادگی با همکاری خانه کارگر است و حدود ۳ هزار نفر به بوستان ولایت دعوت شده‌اند. سخنرانی وزیر کار پیش از خطبه‌های نماز جمعه نیز برنامه پیش‌بینی شده دیگر است. معاون فرهنگی اجتماعی وزیر کار از برگزاری نشست وزیر کار با نخبگان مهارتی و استارت‌آپ‌ها به‌عنوان یکی دیگر از برنامه‌های هفته کارگر نام برد و افزود: به مناسبت این ایام، چند نشست علمی تدارک دیده‌ایم که نشست علمی مقدمه‌ای بر بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری از جمله آنها است که با همکاری موسسه کار و تامین اجتماعی برگزار می‌شود.