اما نکته قابل‌توجه این موضوع است که روز گذشته، مسوولان وزارت بهداشت اعلام کردند حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد از جمعیت تهران احتمالا به کرونا مبتلا شده‌اند. این رقم یعنی اینکه فقط در شهر تهران یک تا دو میلیون بیمار کرونایی وجود داشته است. البته در روزهای قبل، گزارش اپیدمیولوژی وزارت بهداشت، تهران را جزو استان‌های با شیوع پایین گزارش کرده است. به بیان دیگر، وضعیت استان تهران در سطح سبز است و سایر استان‌ها نظیر خوزستان، هرمزگان، کرمانشاه، کردستان، زنجان، لرستان، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، بوشهر و اردبیل در سطح قرمز طبقه‌بندی شده‌اند.  

روز گذشته میزان فوتی‌های روزانه نیز ۱۱۹ نفر در روز گزارش شد. در مجموع آمارهای فوتی‌های روزانه به رقم ۹ هزار و ۷۴۲ نفر رسیده است. احتمالا تا سه روز آینده این رقم نیز بیش از ۱۰هزار عدد خواهد شد. متوسط فوتی‌های روزانه در یک هفته اخیر ۱۱۳ نفر بوده است. رقم فوتی‌ها نسبت به هفته گذشته افزایش ۳ درصدی را ثبت کرده و طی یک روز ۶/ ۲ درصد به آن افزوده شده است.

 روز گذشته تعداد آزمایش‌های روزانه به رقم ۲۷ هزار و ۱۳ عدد رسید. این رقم از ابتدای میزان تست‌گیری بی‌سابقه بوده است. در مجموع یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۴۲۰ عدد آزمایش به دلیل کرونا انجام شده است. یکی از نکات قابل‌توجه این است که در حال‌حاضر نسبت ابتلا به تست در کشور رقم ۵۳/ ۹ درصد است. این موضوع نشان می‌دهد که به ازای هر هزار تست تقریبا ۹۵ نفر مبتلا به کرونا شناسایی می‌شوند. این رقم در میانه خرداد تا ۱۵ درصد نیز افزایش پیدا کرده بود که دوباره یک روند نسبتا نزولی به خود گرفته است. با این حال به‌نظر می‌رسد که با بازگشایی‌های صورت گرفته دوباره روند مبتلایان به کرونا افزایشی شود. در روز گذشته، میزان کل مبتلایان کرونا در دنیا رقمی معادل ۹ میلیون و ۷۳ هزار نفر گزارش شده است. همچنین میزان کل فوتی‌ها نیز به رقم ۴۷۱ هزار نفر رسیده است.

از این رقم در آمریکا ۱۲۲ هزار نفر فوتی گزارش شده و حدود یک‌چهارم فوتی‌های کرونا در آمریکا گزارش شده است. برزیل با ثبت ۵۰ هزار فوتی در رتبه دوم قرار گرفته است، انگلستان ۴۲ هزار و ایتالیا ۳۴ هزار فوتی را ثبت کرده‌اند. در حال‌حاضر ۵۴ هزار بیمار کرونا در شرایط شدید بیماری قرار دارند. از این رقم ۱۶ هزار و ۴۷۷ نفر در آمریکا گزارش شده است. در ایران نیز این آمار ۲ هزار و ۸۹۸ نفر گزارش شده است. براساس این آمار ایران چهارمین کشوری است که بیشترین بیماران با وضعیت شدید بیماری را گزارش کرده است.

در روزهای اخیر، وضعیت برخی کشورها نظیر هند، برزیل و مکزیک از لحاظ شیوع صعودی بوده است. به عنوان مثال، فوتی‌های مکزیک در یک روز هزار و ۴۴ نفر اعلام شده است. این کشور حدود ۱۲۹ میلیون نفر جمعیت دارد. از سوی دیگر، کشورهایی نظیر ایتالیا، آلمان و ترکیه توانسته‌اند که در مهار این بیماری موفق عمل کنند. تعداد فوتی‌های ترکیه در سه هفته اخیر همواره زیر ۳۰ نفر گزارش شده است.