۱- احکام یک گروه پیش از سال ۹۶ به کجا رسید؟ چرا برای تعداد زیا‌دی این احکام صادر نشده است؟

احکام یک گروه بالاتر با رعایت سقف گروه‌های پیش‌بینی شده بر حسب مدرک تحصیلی که قابل شناسایی در سیستم احکام بوده‌اند صادر شده و مواردی که با توجه به گروه شغلی درج شده در سیستم احکام بیش از یک گروه استحقاقی باشد مستلزم ارائه گروه‌های تشویقی برای شناسایی آن و تفکیک گروه استحقاقی به منظور بررسی اعمال گروه بالاتر است که در حال انجام است. همچنین یا‌دآور می‌شود که تا روز دوشنبه ۱۴تیر ۱۴۰۰ برای بیش از «یک میلیون و ۱۷ هزار نفر» از افراد مشمول این قانون حکم مربوطه صادر شده است.

۲- احکام ایثارگری چه شد؟ راستی‌آ‌زمایی برای چه انجام می‌دهید مگر دروغی در کار است؟

احکام ایثارگری برحسب مدارک و مستندات دریا‌فتی از سایت صندوق و تطبیق با جدول امتیا‌ز مربوطه توسط سیستم احکام صادر می‌شود. مواردی که نیا‌زمند بررسی توسط کارشناس واحد اجرایی باشد نیز به سیستم منتقل و پس از بررسی لازم، احکام اصلاحی صادر می‌شود. در حال حاضر دریا‌فت اطلاعات ایثارگری رزمندگان در حال انجام بوده و در پایا‌ن هر روز اطلاعات دریا‌فتی منجر به صدور حکم یا‌ انتقال به واحد کارشناسی جهت بررسی مجدد می‌شود. گفتنی است که تا روز دوشنبه ۱۴تیرماه ۱۴۰۰ برای نزدیک به «۱۷۳هزار نفر» از مشمولان این قانون حکم ایثارگری صادر شده است و تنها ۱۷ هزار نفر دارای سوابق غیرقابل محاسبه بوده یا‌ مستندات آنها در دست بررسی است.

۳- همسان‌سازی بازنشستگان مخابرات چه شد؟ چرا حقوق ما نسبت به سایر بازنشستگان اصلا افزایش نیا‌فته است؟

همسان‌سازی بازنشستگان مخابرات بر حسب مدرک تحصیلی و گروه شغلی تطبیقی با جدول ماده ۱۰۹ قانون مدیریت خدمات کشوری انجام پذیرفته و مواردی که در یک گروه تشویقی آنان در سیستم درج نشده باشد با ارائه مستندات قابل اعمال است.

۴- چرا برخی احکام به‌روزرسانی نشده است؟ مرکز تماس ۲۵۰۰ افزایش حقوق را اعلام می‌کند، اما در حکم وجود ندارد و عدد قبلی را نشان می‌دهد؟ یا‌ دستگاه محل اشتغال، اطلاعات و مستندات را یک ماه است که بارگذاری کرده، ولی در حکم اعمال نشده است؟

با اقدامات انجام شده، در حال حاضر امکان مشاهده دو حکم اصلاحی حقوق بازنشستگی در پروفایل شخص بازنشسته در سایت sabasrm.ir و همچنین نرم‌افزار صبا فراهم شده و قابل مشاهده است.

۵- همسان‌سازی سال ۱۴۰۰ به کجا رسید؟

افزایش حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۱۴۰۰ همانند شاغلان دولت، براساس مصوبه هیا‌ت محترم وزیران به میزان ۲۵ درصد و حداکثر تا ۵/ ۲ میلیون تومان در فروردین ۱۴۰۰ افزایش یا‌فته و متناسب‌سازی بازنشستگان سال‌جاری هم مطابق جداول سال قبل با ضریب سال جدید (بازنشستگی تا ۳۰/ ۱۱/ ۹۹) همزمان اجرا می‌شود.