حجت‌الله عبدالملکی با تاکید بر اینکه حاشیه‌‌‌نشینی، زیبنده مردم کهگیلویه و بویراحمد نیست، تصریح کرد: این استان، اراضی کشاورزی و ظرفیت‌‌‌های عظیمی دارد. در نشست هیات دولت، موضوع حاشیه‌‌‌نشینی استان را مطرح و دنبال خواهیم کرد. وی همچنین گفت: سامانه‌‌‌ای متمرکز برای پیگیری نامه‌‌‌های سفرهای استانی راه‌‌‌اندازی می‌شود.  وزیر تعاون به فرصت ایجادشده در سفرهای استانی اشاره کرد و افزود: در این سفرها تلاش می‌‌‌کنیم به محورهای اساسی و مشکلات اصلی استان‌‌‌ها بپردازیم. او رسیدگی به پرونده‌‌‌های پشت نوبتی کمیته امداد امام (ره) و سازمان بهزیستی را نیز مورد تاکید قرار داد و با اشاره به تامین آب دشت‌‌‌های استان، گفت: این استان، به عنوان پایلوت «طرح‌‌‌های توسعه آبی» با هدف رونق و شکوفایی اقتصادی و تولید قرار گرفته و بهره‌‌‌وری آب استان باید مورد توجه قرار گیرد.  عبدالملکی با اشاره به اینکه برای راه‌‌‌های روستایی باید اعتبارات ویژه‌‌‌ای اختصاص داده شود، خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت آتش‌‌‌سوزی جنگل‌‌‌ها در استان، اختصاص بالگرد در این زمینه را نیز پیگیری خواهیم کرد.  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان خطاب به مدیران اظهار کرد: به نمایندگی از رئیس‌جمهور توصیه می‌‌‌کنم در صدور مجوز سخت‌‌‌گیری نکنید و تا می‌توانید بوروکراسی‌‌‌های اداری را کاهش دهید.

  رسیدگی به مشکلات فعالان اقتصادی

مشکلات فعالان اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش مجوز، پیگیری می‌شود. حجت‌‌‌الله عبدالملکی اظهار کرد: مشکلات تامین اجتماعی و مالیاتی را شخصا پیگیری می‌‌‌کنم.

وی در نشست با فعالان اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد قول مساعد داد که مشکلات‌‌‌شان را در نشستی با حضور رئیس‌جمهور مطرح و پیگیری کند. او گفت: در همه استان‌‌‌ها درخواست مگاپروژه داده می‌شود، در حالی که اصل اشتغال در کارگاه خرد و متوسط است؛ اگرچه مگاپروژه در جای خود می‌تواند مناسب باشد.  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مسوولان استان خواست تا ۱۰مگاپروژه تعریف کنند، به شرطی که اشتغال پسینی و پیشینی این طرح‌‌‌ها دیده شود و زنجیره ارزش، تکمیل و میزان اشتغال مستقیم و غیرمستقیم آنها مشخص شود.

وی درخصوص ضرورت اصلاح قانون تعاون نیز گفت: قانون تعاون در حال اصلاح است و از مجلس شورای اسلامی درخواست کرده‌ایم فرصتی ۴۵روزه دهد تا اصلاح شود.