نشست کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با حضور حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و میرهاشم موسوی مدیرعامل تامین‌اجتماعی به‌منظور ارائه برنامه‌‌‌های وزارت تعاون در حوزه سلامت برگزار شد. در این نشست، عبدالملکی با تاکید بر اینکه تعامل با مجلس برای ما بسیار اهمیت دارد، گفت: ارتباطاتمان را با مجلس افزایش خواهیم داد و به مطالبات نمایندگان در حوزه انتخابیه‌شان رسیدگی خواهیم کرد. او ادامه داد: داشتن جلسات تخصصی در مورد نظام بیمه‌‌‌ای، شستا، سرمایه‌گذاری‌‌‌ و بهداشت و درمان در کمیسیون بهداشت و درمان، اقدام موثری است. در جلسه معارفه مدیرعامل تامین‌اجتماعی هم تاکید کردیم که شستا متعلق به تامین‌اجتماعی است و باید با آن هماهنگ باشد و نیازی نیست خود را زیرمجموعه وزیر بداند. همچنین تاکید کردیم تا زمانی که مدیرعامل تامین‌اجتماعی منصوب نشده است، وارد کار شستا نشویم؛ مدیرعامل باید رئیس شستا را تعیین کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با یادآوری اینکه چهار راهبرد را در حوزه بهداشت و درمان در تامین‌اجتماعی پیگیری می‌‌‌کنیم و برنامه‌‌‌های تفصیلی آن را در نشست‌های آینده ارائه خواهیم کرد، گفت: عدالت در ارائه خدمات بهداشتی را مورد توجه قرار دادیم. همچنین سه محور را در حوزه عدالت در خدمات پیگیری خواهیم کرد. باید بستر مناسبی را برای خدمات‌‌‌رسانی فراهم کنیم. یکی از برنامه‌ها این است که پروژه‌هایی را که شروع و نیمه‌کاره رها شده‌اند، به‌سرعت تکمیل کنیم.

عضو کابینه دولت سیزدهم افزود: به قول‌‌‌های مسوولان سابق عمل خواهیم کرد. در حال حاضر با عدالت فاصله زیادی داریم، اما طی سه‌ماه آینده شاخص‌‌‌ عدالت در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی را ارائه و ۶ماه بعد آن را محاسبه خواهیم کرد تا ببینیم که به سمت بهتر شدن عدالت در خدمات درمانی رفته‌ایم یا نه. وی ادامه داد: کاهش هزینه‌‌‌های بهداشت و درمان را در دستور کار داریم تا بتوانیم مستقل از نظام عمومی بهداشت و درمان کشور، هزینه‌‌‌ درمان را برای ۴۴میلیون نفر کاهش دهیم. همچنین در موضوع فرهنگ سلامت ورود کردیم؛ زیرا تمرکز بر فرهنگ سلامت، کاهش هزینه‌‌‌های درمان را در پی خواهد داشت.  مدیرعامل تامین‌اجتماعی نیز در این نشست با بیان اینکه با توجه به شرایط موجود جامعه و کرونا اولویت دوم خود را موضوع درمان قرار دادیم، گفت: بعد از چالش منابع، بیشترین بحث ما با معاون درمان تامین‌اجتماعی در مورد درمان بود. اساس و رویکرد ما در بحث درمان این بود که وضعیت کنونی پرداخت‌‌‌ها از جیب مردم و عدم‌دسترسی مناسب، به‌ویژه برای قشر کارگر و بازنشسته‌‌‌ای را که کمترین بهره‌‌‌مندی را در حوزه سلامت دارند، در بازه‌‌‌های کوتاه‌مدت و راهبردی سلامت دنبال کنیم.