بهره‌برداری از بیمارستان ۲۴۲تخت‌خوابی بنیاد مستضعفان در آبادان

او در تشریح اقدامات بنیاد مستضعفان برای احداث این بیمارستان اظهار کرد: ساختمان این بیمارستان به طور ۱۰۰درصدی توسط بنیاد مستضعفان احداث شده و تجهیز و اداره آن برعهده وزارت بهداشت است. رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به بخش‌های تخصصی این بیمارستان گفت: این بیمارستان دارای بخش‌های تخصصی است و در احداث آن تمام مسائل فنی مرتبط با زلزله، آتش‌نشانی و الزامات مربوط به بخش‌های عفونی لحاظ شده است و بیمارستانی در تراز بین‌المللی در آبادان احداث شد. فتاح با بیان اینکه مردم آبادان و خرمشهر و کل استان خوزستان شایسته خدمت هستند و ما منت‌دار مردم این استان هستیم، افزود: ما با افتخار و اعتقاد تلاش کردیم در احداث این بیمارستان هیچ کم‌و‌کسری وجود نداشته باشد.

ان‌شاءالله نکاتی را هم که امروز مسوولان بیمارستان اعلام کردند، انجام و تجهیز آن با وعده‌ای که مسوولان وزارت بهداشت داده‌اند تکمیل خواهد شد. او مشارکت بنیاد در احداث بیمارستان کودکان اهواز، بیمارستان الزهرا (س) دزفول و ساخت مراکز درمان‌بستر در مناطق محروم را به عنوان بخشی از اقدامات بنیاد مستضعفان در حوزه بهداشت و درمان استان خوزستان برشمرد و خاطرنشان کرد: علاوه بر این موارد، ما در دوران کرونا نیز خدماتی را به مردم این استان در حوزه بهداشت و درمان همچون اهدای آمبولانس ارائه دادیم و به زودی نیز تعداد دیگری آمبولانس را به مناطق محروم کشور و این استان اعزام خواهیم کرد.

خبر خوش فتاح برای صنعت نیروگاهی کشور

رئیس بنیاد مستضعفان در سفر به خرمشهر، یک طرح دانش‌بنیان را افتتاح کرد که با بهره‌برداری از آن، بهره‌وری نیروگاه خرمشهر ارتقا یافت و ظرفیت تولید برق این نیروگاه به میزان ۱۲۰ مگاوات بیشتر شد. به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، سیدپرویز فتاح در ادامه سفر به استان خوزستان، ضمن بازدید از نیروگاه خرمشهر، طرح افزایش ۱۲۰مگاواتی ظرفیت تولید این نیروگاه را افتتاح کرد. رئیس بنیاد مستضعفان در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت این طرح اظهار کرد: نیروگاه خرمشهر با تولید ۸/ ۱درصد از تولید کل برق کشور، یکی از نیروگاه‌های مهم صنعت برق کشور است و در حال حاضر با دارا بودن ۶ واحد ۱۶۰مگاواتی، ظرفیتی اسمی معادل ۱۰۰۰مگاوات انرژی را تولید می‌کند.

او ادامه داد: همکاران ما در بنیاد با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان موفق شدند بدون مصرف سوخت بیشتر و با افزایش راندمان واحدها، ظرفیت تولید هر واحد این نیروگاه را از ۱۶۰مگاوات به ۱۸۰مگاوات ارتقا دهند و میزان تولید برق در این نیروگاه به میزان ۱۲۰مگاوات افزایش یابد. فتاح با تاکید بر استفاده از تکنولوژی جدید برای افزایش راندمان واحدهای این نیروگاه گفت: این دستاورد که با تکیه بر دانش مهندسان ایرانی به دست آمد جای تبریک و تقدیر دارد. رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه نیروگاه حرارتی خرمشهر راندمانی معادل ۳۵درصد داشت که با بهره‌برداری از این طرح جدید، به ۴۰درصد رسید. به گفته فتاح این پروژه با سرمایه‌گذاری ۱۳۰میلیارد تومان و بر پایه فکر خلاق مهندسان ایرانی اجرا شده ‌است. او اضافه کرد: خوشبختانه تبدیل این نیروگاه به یک نیروگاه سیکل ترکیبی، مصوبه شورای اقتصاد دولت و هیات وزیران را اخذ کرده ولی اجرای آن نیازمند ۳۸۴میلیون یورو سرمایه‌گذاری است که این اعتبار باید به صورت تسهیلات ارزی از سوی صندوق توسعه ملی تامین شود.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: نکته حایز اهمیت آن است که با اضافه شدن ۳ واحد بخار به واحدهای حرارتی فعلی و تبدیل این نیروگاه به «سیکل ترکیبی»، راندمان این نیروگاه به بیش از ٥٠درصد افزایش پیدا می‌کند و ظرفیت تولید آن نیز ۵۰۰مگاوات بیشتر می‌شود. فتاح با تاکید بر اینکه بنیاد مستضعفان حاضر است این سرمایه‌گذاری را انجام دهد، گفت: در صورت تامین منابع ارزی و همچنین تامین آب موردنیاز نیروگاه، بنیاد مستضعفان حاضر است بیش از ۱۲هزار میلیارد تومان را برای تبدیل این نیروگاه به سیکل ترکیبی و افزایش راندمان نیروگاه خرمشهر سرمایه‌گذاری کند. امیدواریم در صورت تحقق این موارد، اجرای این پروژه در دولت فعلی کلید بخورد و به بهره‌برداری نیز برسد.

افتتاح خط تولید مفتول در خرمشهر

رئیس بنیاد مستضعفان عصر روز گذشته یک خط تولید مفتول را در شهرستان خرمشهر افتتاح کرد. با بهره‌برداری از این خط تولید که با سرمایه‌گذاری ۲۰۰میلیاردتومانی بنیاد مستضعفان به بهره‌برداری رسید، ظرفیت اشتغال این کارخانه فولادی به ۲۳۰ نیروی بومی افزایش یافت. خط تولید مفتول شرکت فولاد کاوه اروند عصر دیروز با حضور رئیس بنیاد مستضعفان و استاندار خوزستان افتتاح شد. سیدپرویز فتاح در جمع خبرنگاران با اشاره به راه‌اندازی این خط تولید به همت مهندسان کشور، اظهار کرد: دو سال پیش بازدیدی از این کارخانه که ظرفیت تولیدی معادل ۴۰۰هزار تن در سال را داشت انجام دادیم و با توجه به نیاز کشور به مفتول، تصمیم گرفتیم خط دوم این کارخانه را به تولید مفتول اختصاص دهیم.

رئیس بنیاد مستضعفان با تقدیر از تلاش مهندسان ایرانی برای راه‌اندازی این خط تولید گفت: این خط در شرایط تحریمی کشور و در حالی احداث و راه‌اندازی شد که متخصصان خارجی با هدف زمینگیر کردن این کارخانه، کار را رها کردند ولی این خط تولید با تلاش مهندسان ایرانی به بهره‌برداری رسید و ظرفیت تولید کارخانه را به ۶۰۰هزار تن در سال رساند. او با بیان اینکه این خط تولید جزو نخستین خطوط تولید فولادی کشور است که در ارتفاع احداث شده است، افزود: این خط مفتول با سرمایه‌گذاری ۲۰۰میلیاردتومانی بنیاد مستضعفان راه‌اندازی شد و خوشبختانه امروز شاهد اشتغال ۲۳۰ نیروی کار در ۳ شیفت کاری در این مجموعه هستیم.

فتاح با بیان اینکه این کارخانه قابلیت بسیار مناسبی برای توسعه دارد، گفت: خوشبختانه تولیدات این کارخانه از نظر کیفی در سطح بالایی قرار دارد و این تولیدات ظرفیت صادراتی را دارا هستند. رئیس بنیاد مستضعفان در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز پروژه‌های فنی و عمرانی و همچنین پروژه‌های محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان در سراسر کشور، ما از تولیدات این کارخانه برای احداث مسکن محرومان و بازسازی مناطق آسیب‌دیده از بلایای طبیعی استفاده می‌کنیم.