وی تصریح کرد: خوشبختانه مسیر سازمان امور مالیاتی بر همان ریل تحولی در حال حرکت است که در سخنان رئیس‌جمهور در ابتدای دولت سیزدهم شنیده بودیم و خود من در برنامه اعلامی‌‌‌ام به مجلس شورای اسلامی در روز رأی اعتماد، ارائه داده بودم. خاندوزی افزود: این مسیر تحولی را در دوره مدیریتی جدید سازمان امور مالیاتی نیز تا پایان کار دولت و تا روزی که فرصت خدمت فراهم باشد، ادامه خواهیم داد. وزیر اقتصاد در ادامه، عملکرد درآمدزایی سازمان امور مالیاتی را با توجه به شرایط کشور در حوزه تراز‌‌‌های بودجه‌ای و نیز با توجه به وقوف جامعه و صاحب‌نظران به کارکرد‌‌‌های تنظیم‌گرانه مالیات، بسیار رضایت‌بخش و درخشان توصیف کرد؛ به‌ویژه آنکه به گفته وی، امروز جامعه ما در مقایسه با سال‌های گذشته نسبت به این موضوع، حساس‌‌‌تر و آگاه‌‌‌تر شده است.

خاندوزی با اشاره به تلاش‌‌‌های مستقل وزارت اقتصاد از مجلس شورای اسلامی در سال گذشته برای دریافت مالیات از فعالیت‌‌‌های سوداگرانه اقتصادی گفت: شاید اگر در گذشته می‌‌‌خواستیم طرحی را به‌منظور نقش‌آفرینی تنظیم‌گرانه مالیات در اقتصاد کشور مطرح کنیم، استقبالی صورت نمی‌‌‌گرفت اما خوشبختانه آن قدر این ادبیات و گفتمان در یک‌سال گذشته تکرار شد که امروز خود دولت از ما خواسته است، با فوریت طرحی را به‌منظور استفاده از این ظرفیت مالیاتی آماده کنیم. وزیر اقتصاد گفت: اینها همه شواهد و مثال‌‌‌هایی هستند از اینکه تراز سیاستگذاری کشور و حکمرانی اقتصادی ما، روزبه‌روز بیشتر با ظرفیت‌‌‌های مالیات و مالیات‌ستانی آشنا می‌شود و این، خودبه‌خود مسوولیت ما و شما در سازمان را افزایش خواهد داد.

او افزود: امیدواریم ما نیز بتوانیم، پا به پا و بلکه با سرعت بیشتری از همین افزایش مطالبه و آگاهی شکل‌گرفته در این حوزه، زمینه‌‌‌های فنی و حقوقی را برای سازمان امور مالیاتی فراهم کنیم تا در مدت باقی‌مانده تا پایان دولت هم بتواند مثل گذشته عملکرد درخشانی داشته باشد. خاندوزی در ادامه با اشاره به ویژگی‌‌‌های برجسته و توان بالای مدیریتی «سید محمد هادی سبحانیان» ریاست جدید سازمان امور مالیاتی کشور و آرزوی موفقیت برای وی، گفت: در جلسه‌‌‌ای که آقای سبحانیان به منظور بررسی صلاحیت و شایستگی خود به هیات دولت آمده بود، به‌خاطر سابقه عملکرد بسیار موفق وی در معاونت سیاستگذاری اقتصادی وزارت اقتصاد (به عنوان نقطه تعامل اصلی این وزارتخانه با کمیسیون اقتصادی دولت)، نظر مخالفی وجود نداشت و این هیات با رأی قاطعی به او اعتماد کرد. 

این گزارش حاکی است، رئیس کل جدید سازمان امور مالیاتی نیز در سخنانی در این جلسه، با تشکر از حسن اعتماد دکتر خاندوزی، دو هدف اصلی خود در سازمان امور مالیاتی را وصول حداکثری و عادلانه منابع به منظور تحقق تکالیف بودجه‌‌‌ای و سامان بخشیدن به سامانه مؤدیان مالیاتی عنوان کرد. براساس این گزارش، داود منظور، ریاست پیشین سازمان امور مالیاتی نیز طی سخنانی در این مراسم، ضمن تشریح خلاصه‌‌‌ای از عملکرد سازمان متبوع در دوران تصدی خود، از زحمات و تلاش همکاران در طول یک‌سال‌ونیم گذشته با وی قدردانی کرد