غلامعلی محمدی به نام‌گذاری سال‌جاری توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «مهار تورم و رشد تولید» اشاره و تصریح کرد: رشد تولید در گرو رشد اشتغال است. رئیس سازمان زندان‌‌‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور اظهار امیدواری کرد که استان‌‌‌های دیگر به استان کرمان تاسی کنند و مراکز فنی و حرفه‌‌‌ای در زندان‌‌‌های آنها راه‌‌‌اندازی شود. او اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران دلیل آسیب‌‌‌های اجتماعی را بیکاری عنوان کردند. بنابراین باید بیکاری را از بین ببریم و باید بدانیم که حرفه‌‌‌آموزی زیربنای ایجاد اشتغال است. مدیرکل زندان‌های استان کرمان نیز گفت: یکی از مولفه‌‌‌های مهم در اصلاح و تربیت زندانیان، حرفه‌‌‌آموزی و اشتغال آنان است. سید مجتبی حسینی افزود: بسیج همه امکانات و ظرفیت‌‌‌ها در زندان‌‌‌های استان کرمان موجب اجرای پروژه‌‌‌های متعددی در این مکان شده است.

او با تاکید بر اهمیت راه‌‌‌اندازی نخستین مرکز ثابت فنی و حرفه‌‌‌ای در زندان‌‌‌های کشور در زندان مرکزی کرمان گفت: این مجموعه نخستین مرکز با مجوز رسمی از فنی و حرفه‌‌‌ای است. مدیرکل زندان‌‌‌های استان کرمان اظهار کرد: تاکنون آموزش‌‌‌های فنی و حرفه‌ای به ۶‌هزار و ۹۳۰نفر از مددجویان زندان‌‌‌‌‌‌های کرمان ارائه شده است. او ادامه داد: میانگین اشتغال مولد در زندان‌‌‌‌های این استان برابر با ۲‌هزار و ۸۷۰ نفر است و ۸میلیارد تومان دستمزد در سال ۱۴۰۰ به ۲۴میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ رسیده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌‌‌ای استان کرمان نیز گفت: زندان‌‌‌های سیرجان و جیرفت نیز ظرفیت راه‌‌‌اندازی مرکز ثابت فنی و حرفه‌‌‌‌‌‌ای را با کمک بنگاه‌‌‌‌‌‌های اقتصادی و معادن دارند. محمدرضا جهانگیری ادامه داد: ۲‌هزار و ۴۰۰مددجو در استان آموزش‌‌‌های لازم را طی سال گذشته فراگرفتند. او با تاکید بر اینکه اعطای کارت صنعتگری در زندان‌ها اقدامی ملی‌‌‌ است، اظهار کرد: ایجاد اشتغال برای مددجویان در حین تحمل کیفر و بعد از آن مدنظر قرار دارد. همچنین رئیس سازمان زندان‌‌‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور دیروز با حضور در زندان مرکزی کرمان طرح‌‌‌های عمرانی و اشتغال‌زایی همچون اتاق کنترل دوربین‌‌‌‌‌‌ها، مجموعه فرهنگی، اشتغال‌زایی و فنی و حرفه‌‌‌ای اندرزگاه نسوان را افتتاح کرد. او از مهدکودک زندان، اندرزگاه مراقبت و سلامت، اندرزگاه نسوان، بخش‌‌‌های بهداشتی و درمانی و سایر قسمت‌های زندان مرکزی کرمان نیز بازدید کرد.