پروژه‌هایی با ۱۵ سال بلاتکلیفی

رحمتی ادامه داد: به عنوان مثال در استان یزد پروژه‌های نیمه‌تمام زیادی وجود دارد که به طور میانگین بیش از ۱۵ سال بلاتکلیف است. تعداد آنها به اندازه یکی از کشورهای اتحادیه اروپاست و برای تکمیلشان با توجه به بودجه موجود بیش از ۳۰ سال زمان نیاز است. معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: با آیین‌نامه جدید مولدسازی، اختیارات به استانداران سراسر کشور تفویض شد و به همت شما مدیران باید این پروژه‌های نیمه‌تمام به سرانجام رسیده و مردم از نعمت تعیین‌تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام و افتتاح آنها برخوردار شوند.رحمتی افزود: در آیین‌نامه جدید مولدسازی چندین نقطه ضعف اصلاح شد، از جمله اینکه در مولدسازی حتی یک ریال هم نمی‌شود در هزینه جاری خرج کرد و تماما باید در پروژه‌های عمرانی استان هزینه شود.

همچنین در قوانین قبلی پروژه‌ها زمان‌دار نبود که در آیین‌نامه مولدسازی، همه مراحل دارای زمان‌بندی است و اگر در زمان خود انجام نشود به عنوان دستگاه استنکاف‌کننده از اجرای این آیین‌نامه، مشمول مجازات خواهند شد. معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، مولدسازی فرصت بسیار خوبی است و در آیین‌نامه جدید نیز همه مشکلات رفع شده و مصونیت‌های لازم نیز برای بعد از تصمیمات لحاظ شده است و مدیران نباید نگرانی داشته باشند.

رحمتی ادامه داد: توقف و کُند بودن روند مولدسازی در کشور به این دلیل بود که همه اقدامات در مرکز و تهران انجام می‌شد، اما اخیرا همه وظایف قانونی هیات عالی که قانون مجوز داده است به استانداران سراسر کشور ابلاغ و تفویض شد تا باعث تسریع در انجام و تعیین‌تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام و همچنین اجرای مولدسازی در کشور شود.رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: اگر تلاش‌ها منجر به خروجی ملموس نشود و در جامعه امید ایجاد نکند، همه کارها و فعالیت‌های ما بی‌فایده خواهد ماند؛ بنابراین ضرورت دارد پروژه‌های کلیدی و مهم در دستور کار قرار گیرد تا مردم به صورت ملموس این خدمات را ببینند./ ایرنا