بیمه رایگان برای کودکان زیر 7 سال

به گزارش میزان، محمد مهدی ناصحی در نشست خبری دهه فجر در ستاد وزارت بهداشت، گفت: پس از تصویب قانون جوانی جمعیت وزارت بهداشت توجه ویژه‌ای به کودکان داشته و طرح پوشش رایگان بیمه کودکان زیر ۷ سال توسط وزیر بهداشت مطرح شده است. او افزود: هم‌اکنون در جمعیت ۲۰میلیونی روستایی که تا ۹۵درصد و در سایر نقاط کشور تا ۹۰درصد تحت پوشش بیمه هستند، کودکان از خدمات زیادی برخوردارند، چون فرانشیز برای آنان اعمال می‌شود. ولی طبق این طرح کودکان زیر ۷ سال از قبل مدرسه تحت پوشش رایگان بیمه قرار می‌گیرند. او ادامه داد: اجرای کامل این طرح ۲.۵همت اعتبار نیاز دارد که در صورت تامین آن از سوی دولت، پرداخت‌ها به بیمارستان‌ها در این طرح با مشکل مواجه نخواهد شد.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران با بیان اینکه به دلیل تقدم پیشگیری بر درمان، معاونت پیشگیری در این سازمان ایجاد شده است، اظهار کرد: تجمیع منابع مالی بیمه‌ها یک ضرورت است که در صورت ایجاد سامانه یکپارچه منابع مالی، شاهد صرفه‌جویی در منابع، تسهیل در نظارت و ارتقای خدمات خواهیم بود. ناصحی با اشاره به اینکه عمده جمعیت کشور تحت پوشش دو بیمه سلامت و تامین اجتماعی هستند، بیان کرد: در زمینه پوشش جمعیتی در سال‌های اخیر به‌ویژه پس از کرونا، گام‌های مهمی برداشته شده است و دیگر کسی در کشور بدون بیمه نیست.

او با تاکید بر اجرای عدالت در سلامت، اضافه کرد: هم‌اکنون هر کسی دچار مشکل شود به بیمه دسترسی خواهد داشت. ۳ دهک اول کشور در سال ۱۴۰۰ و دو دهک دیگر امسال تحت پوشش رایگان بیمه قرار گرفتند که این پنج دهک جمعیتی بالغ بر ۱۲.۵میلیون نفر هستند. مدیرعامل بیمه سلامت ایران با بیان اینکه تامین بیمه پایه‌ای که در شأن مردم باشد وظیفه ماست، ولی در زمینه بیمه جامع و کامل هنوز نقص داریم، گفت: افراد اکنون در کوتاه‌ترین زمان از طریق سامانه راحت می‌توانند بیمه شوند و مادران باردار و فرزندشان تا ۵سالگی رایگان بیمه هستند. او افزود: بیمه ناباروری تا ۹۰درصد در سیستم دولتی پوشش داده شده و در بخش خصوصی نیز خدمات ناباروری را با تعرفه غیردولتی پوشش می‌دهیم.

ناصحی خاطرنشان کرد: خدمات اوتیسم و توانبخشی برای اولین بار در کشور تحت پوشش بیمه پایه قرار گرفته و به صندوق صعب‌العلاج الحاق شده است. او با بیان اینکه گام اصلی ما در شاخص‌ها، شاخص‌های جمعیتی است، اظهار کرد: خوشبختانه رهبر معظم انقلاب در سخنرانی ابتدای امسال خود در مشهد از شاخص‌های بیمه تمجید کردند. این شاخص‌ها روز‌به‌روز بهتر می‌شود و بیش از ۲۰میلیون نفر در روستا‌ها و همچنین جمعیت عشایری تا ۹۵درصد هزینه‌های درمانی خود در بخش دولتی اگر از طریق نظام ارجاع پذیرش شوند، از بیمه دریافت می‌کنند. او با ابراز امیدواری برای اجرای برنامه سلامت خانواده در تمام کشور، گفت: برنامه سلامت خانواده هم اکنون در بسیاری از شهر‌ها اجرایی شده و اگر به طور کامل در تمام شهر‌ها اجرایی شود، خرید خدمت آن توسط بیمه انجام خواهد شد. / اقتصادنیوز