به اعتقاد مهرداد مرادزاد، مدیر عامل شرکت ویستر یکی از مهم‌ترین ارکان تولید تشک استاندارد، استفاده از مواد اولیه با کیفیت با کمک ماشین‌آلات تخصصی است زیرا  ماشین‌آلات باکیفیت و استاندارد، هر مواد اولیه‌ای را نخواهد پذیرفت و تولیدکننده مجبور خواهد شد از مواد اولیه مرغوب و درجه اول بهره ببرد. همین موضوع نیز موجب شده تا کارخانه ویستر نسبت به کارخانه‌های داخلی و حتی برخی کارخانه‌های خارجی دیگر دارای کیفیت مطلوبی باشد.

از جمله دغدغه‌های مصرف‌کنندگان کالاهای خواب این است که چگونه می‌توان تشک استاندارد را از تشک‌های نامرغوب دیگر تشخیص داد؟ برای تشخیص یک تشک مرغوب ابتدا باید به قدمت تولیدکننده و سابقه کار آنها توجه شود. سپس باید دید چنین محصولی در چه محیط و با چه مواد اولیه و ماشین‌آلاتی تولید شده و اطلاعات خود را چگونه در اختیار مصرف‌کنندگان قرار داده‌اند. سپس وضعیت خدمات پس از فروش و ضمانتی که تولیدکننده ارائه می‌دهد نیز مهم خواهد بود. در نهایت طول عمر و مدت زمان استفاده از کالا و میزان رضایت مشتری طی سالیانی که کارخانه مشغول تولید است خود نوید آن است که محصول چقدر توانسته استانداردهای لازم را رعایت کند.

وجود حساسیت‌های پوستی که بعضی از کالاهای خواب ایجاد کرده‌اند، موجب شده تا تولیدکنندگان تلاش کنند کالای خوابی طراحی و روانه بازار کنند که حساسیت پوستی به همراه نداشته باشد. البته اگر تولیدکننده از درصد بالای الیاف طبیعی استفاده کند از میزان درصد حساسیت‌های پوستی نیز کاسته خواهد شد. هر چقدر جنس پارچه‌ای که استفاده می‌شود دارای ضریب کمتری از پلاستیک و مواد مصنوعی باشد رطوبت را بدن پس نخواهد داد. محصولات ویستر نیز به گونه‌ای است که ضریب بالایی پنبه دارد تا موجب شود از میزان احتمال به حساسیت‌های پوستی کاسته شود.

ناتوانی در ایجاد رقابت با کالاهای خارجی به دلیل تحریم‌ از یک سو و از سوی دیگر قطع بودن ارتباطات بانکی باعث شده با وجود تولیدات با کیفیت نتوان به کشورهای دیگر صادرات انجام داد. در این صنعت هم متاسفانه با توجه به مشکلات اقتصادی، تحریم‌های بین‌المللی و ناتوانی در به روز کردن استانداردهای بین‌المللی، صادرات وجود ندارد. ضمن اینکه برای ورود به بازار صادرات لازم است تا از نظر قیمت قابل رقابت باشیم که با توجه هزینه‌های مواد اولیه، نیروی انسانی، تولید و... در حال حاضر از این گردونه به دوریم.