به دنبال انجام تعمیرات اساسی دوره‌ای در نیروگاه قم که با هدف آمادگی ۱۰۰ درصدی این نیروگاه برای تولید انرژی در زمان اوج مصرف در کشور انجام شد، مهندسان این نیروگاه با مشارکت سایر مهندسان این بخش موفق شدند برای نخستین‌بار پره‌های توربین گازی واحد ۴ این نیروگاه که تا پیش از این از کشورهای خارجی وارد می‌شد را در داخل کشور بومی‌سازی کنند. به گفته محسن امیری، مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی صبا (وابسته به بنیاد مستضعفان)، این پره‌ها برای اولین‌بار با مشارکت گروه مپنا طی مدت ۶ ماه داخلی‌سازی و تولید شد که اکنون برای نخستین‌بار در ۲۵ سال گذشته، روی یک واحد گازی نیروگاهی نصب شده است.

همچنین واحد چهار گازی نیروگاه سیکل ترکیبی قم که به ‌منظور بازدید مسیر گاز داغ (HGP) طبق برنامه زمان‌بندی و با هماهنگی مرکز کنترل دیسپاچینگ ملی از اسفند‌ماه 98 برای مدت 21 روز از شبکه سراسری برق خارج شده بود با تلاش کارکنان نیروگاه سیکل ترکیبی قم، 3 روز زودتر از موعد مقرر مجددا به شبکه سراسری برق پیوست.

در این عملیات اجزای اتاق احتراق، نازل‌های سوخت، پره‎های ثابت و متحرک، ژنراتور، سیستم تحریک و همچنین تجهیزات کمکی شامل سیستم‌های روغن‌کاری و خنک‎کن و تجهیزات ابزار دقیق مورد بازرسی قرار گرفت. البته واحد 2 بخار نیروگاه سیکل ترکیبی قم نیز که به‌منظور انجام بازدید دوره‌ای سالانه با هماهنگی مرکز کنترل دیسپاچینگ ملی از اسفندماه  ۹۸ از شبکه سراسری برق خارج شده بود نیز 2 روز زودتر از موعد مقرر به مدار بازگشت و در حال‌حاضر نیز آمادگی کامل برای ورود به اوج مصرف را دارد. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که نیروگاه سیکل ترکیبی قم با چهار واحد گازی، هر یک با قدرت 5/ 128 مگاوات و دو واحد بخاری هر یک با قدرت 100 مگاوات، توان تولید نامی در مجموع 714 مگاوات را دارا است.