افتتاح تونل جدید   برای ورود به جزیره کیش

یکی از ویژگی‌های اقدامات منطقه آزاد کیش درکنترل  شیوع بیماری مشارکت بخش خصوصی بود؛ به عبارتی ستاد اقتصادی با همت سازمان منطقه آزاد کیش تشکیل شد، اما روسای چهارگانه در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، هتلداری، بازار و تجارت و صنعت با نمایندگان و فعالان بخش خصوصی اعضای این ستاد بودند. همین همکاری و همراهی مشترک میان سازمان و بخش خصوصی عامل مهم در شتاب گرفتن موضوعات اقتصادی بعد از کروناست و اقدامات پیشگیرانه از شیوع این بیماری در منطقه آزاد کیش می‌تواند به‌عنوان برنامه‌ای کاربردی و تاثیرگذار در مناطق دیگر نیز به کار گرفته شود.

یکی از اقدامات کیش نصب تونل ضد عفونی اتوماتیک درمبادی ورودی جزیره مانند بندرگاه و فرودگاه بود. به طوری‌که افراد و وسایل‌های همراهشان برای پا گذاشتن به خاک کیش باید از تونلی عبورکنند که به طور اتوماتیک هرچیزی را  ضدعفونی خواهد کرد.حتما می‌پرسید بعد از عبور اگرفردی مشکوک به بیماری کرونا بود ، چه می‌شود؟ آیا باید ۱۴ روز در قرنطینه بماند ؟ یا چند روز در انتظار جواب آزمایش؟ هیچ کدام. جزیره کیش با همت بخش خصوصی توانست یکی از مجهزترین دستگاه‌های تشخیص این بیماری را خریداری کند؛ به طوری‌که ظرف سه ساعت تشخیص می‌دهد فرد به کووید - ۱۹ مبتلا هست یا خیر؟ با بهره‌برداری از این دستگاه جدید، بعد از بیمارستان مسیح دانشوری تهران، بیمارستان کیش دومین مرکز  در کشور است که به این دستگاه مجهز است.

 اقدامات موثرکیش

کیش الگویی موفق برای مهار کروناست؛ زیرا اقداماتی مانند توزیع رایگان ارزاق عمومی در بین اقشار آسیب‌پذیر، ضدعفونی مساجد، مدارس، مراکز ورزشی و تفریحی، حمل و نقل عمومی و هواپیمایی کیش،  راه‌اندازی پویش مردمی و بخش خصوصی، اجرای طرح رعایت ضوابط قرنطینه خانگی و سازمانی، برگزاری کلاس‌های آموزشی از راه دور برای دانش‌آموزان،  افزایش ۸۶ تخت بیمارستانی، تامین بیمارستان پشتیبان جزیره با ۳۳ تخت و ۲۲ دستگاه تجهیزات و ملزومات پزشکی، توزیع محلول‌های ضدعفونی‌کننده  دست و سطوح درب منازل، مراکز تجاری و ادارات و نهادهای مستقر در کیش طی چند مرحله، راه‌اندازی پزشک آنلاین، رونمایی از دستگاه تست کرونا ظرف ۳ ساعت در بیمارستان کیش، تهیه و ساخت چهار دستگاه تونل تمام اتوماتیک ضدعفونی در مبادی اصلی ورودی کیش توسط بخش خصوصی، بازگشت کیشوندان از سفر با اجرای ضوابط قرنطینه خانگی و سازمانی با اختصاص ۸ قرارگاه  توسط ناحیه مقاومت بسیج طی دو ماه گذشته در این منطقه صورت گرفته است.