مهدی حریری، مدیر عامل شرکت سازه فلزی تحکیم‌سازان با بیان این مطلب تاکید کرد: سازه فلزی‌ (ساخته شده در کارخانه) مزایای بیشتری نسبت به نوع بتنی آن دارند؛ سرعت اجرای بالا، نظارت‌های مستمر، صنعتی بودن سازه، قابل کنترل بودن (کنترل سازه‌ای بتنی به علت داشتن مواد و مصالح متنوع از جمله سیمان، ماسه و... سخت‌تر است) و همچنین مقاومت بالا در برابر تنش‌های خارجی و داخلی از جمله مشخصات سازه فلزی است که مزایای بالایی نسبت به سازه‌های بتنی دارند. وی  در خصوص تاثیر به کارگیری این سازه‌ها در متراژ ساختمان تاکید کرد: با یک محاسبه، مشخص می‌شود که مصرف‌کننده‌ای که متری ۳۰ میلیون تومان برای ۷ دهم متر مربع یک ستون می‌دهد انگار ۲۰ میلیون تومان پول داده است؛ بنابراین با یک حساب سرانگشتی می‌توان دریافت سازه فلزی علاوه بر مزایای فنی می‌تواند برای مصرف‌کننده به خصوص در شهرهایی که قیمت ملک بالاتر است به صرفه‌تر‌ باشد. حریری با اشاره به وجود ایزوی ۳۸۳۴ که مربوط به جوش و مراحل ساخت سازه‌ فلزی است، افزود: اگر این ایزو به درستی در سازه‌های فلزی کارخانه‌ای ایجاد شود می‌توان انتظار داشت سازه‌های فلزی بسیار مقاوم‌تر و ایمن‌تر از سازه‌های بتنی است.

این مدیر عامل گفت: در حال حاضر سازه‌های فلزی به دو روش جوشی و پیچ مهره‌ای در کشور اجرا می‌شوند که اگر هر کدام از آنها به درستی اجرا شود می‌تواند سازه‌ها را نسبت به تنش‌های احتمالی مقاوم‌تر کند و انتخاب این دو تنها بستگی به نوع آب و هوای کشور دارد. به طور مثال اگر سازه فلزی ما در محیط‌هایی باشد که رطوبت بالایی دارد استفاده از پیچ مهره مناسب‌تر است به هر حال نمی‌توان گفت که کدام یک از این دو روش ذکر شده بر دیگری برتری دارد، اما از آنجا که هر دوی آنها قابل کنترل و نظارت است مطلوب‌تر و استانداردتر از سازه‌های بتنی است.

وی با انتقاد به اینکه در حال حاضر بیشتر ساختمان‌های ۴ تا ۶ طبقه در کشور به روش سازه بتنی احداث می‌شود، تاکید کرد: این مورد نیازمند بازنگری‌های متعددی است، چرا که نظارت بر سازه بتنی بسیار سخت و نیازمند تخصص‌های بسیار پیچیده است، اما در سازه فلزی می‌توان تنها با کمک یک بازرس جوش همه مراحل را به راحتی کنترل کرد. وی در ادامه با بیان اینکه شرکت فلزی تحکیم‌سازان تاکنون صادرات  تاور‌کرین به امارات و چند کشور دیگر داشته است با ابراز تاسف گفت: این صادرات به دلیل عدم حمایت روادید گمرکی و بانکی ابتر مانده و اکنون این بازار‌ها در اختیار چین است. به گفته وی اگر دولت بتواند حمایت‌های خوبی برای تولید و صادرات داشته باشد به دنبال صادرات محصولات خود در سال ۹۹ هستیم. چرا که محصولات ایرانی در این حوزه نسبت به کشور‌هایی مانند چین در رتبه مناسب‌تری قرار دارد. ضمنا شرکت سازه فلزی تحکیم‌سازان از سال ۸۵ شروع و در سال ۹۱ فعالیت خود را به طور رسمی‌ با ایجاد کارخانه در صفادشت آغاز کرد. این شرکت تاکنون همکاری‌های مستمری با شرکت مپنا، کارخانه سیمان خاکستری نیلیز، بنیاد مسکن (ساخت سازه‌های سیل و زلزله‌زده) و واحدهای مسکونی متعدد داشته است.