علی هوشمند هم‌اکنون در کسوت رئیس انجمن مقاطع برنجی ایران، مدیرعامل شرکت تولیدات ریابی  نیز هست که در زمینه تولیدات قطعات برنجی، میلگرد و مقاطع برنجی فعالیت دارد. شرکت تولیدات ریابی  با توجه به نیاز روزافزون کشور به مقاطعات برنجی و با در اختیار گرفتن فناوری روز دنیا اقدام به تولید کرده است که براساس آخرین استانداردهای روز دنیا در زمینه بهداشت، مدیریت کیفیت و مسائل زیست‌محیطی فعالیت دارد. مدیرعامل شرکت تولیدی، صنعتی و تجارت ریاب در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» با اشاره به نحوه مدیریت خود در این شرکت عنوان کرد: من به عنوان مدیرعامل شرکت از همان سال‌های ابتدایی شروع به توسعه شرکت کرده و مسافرت‌های خارج از کشور بسیاری به‌ویژه به کشور چین انجام دادم. من در سفرهای خود بیشتر به‌دنبال ایده، ابزار، ماشین‌آلات و نمونه‌های خارجی بودم و به هیچ‌عنوان کالایی وارد نکرده‌ام و همواره تلاش کرده‌ام جدیدترین ایده‌ها را در تولید شیرآلات به‌کار ببندم. 

هوشمند با اشاره به اصولی که همواره برای مدیریت این مجموعه مدنظر داشته است، عنوان کرد: در دوران کاری خود همیشه چند اصل مهم را دنبال کرده‌ام، نخست اصل آموزش‌پذیری برای خود من و دیگری آموزش به نیروی انسانی بوده است.  وی در ادامه همچنین با اشاره به دلایل موفقیت‌های اقتصادی شرکت طی سال‌های گذشته عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین عواملی که همواره مدنظر قرار داده‌ام، توجه به افزایش میزان بهره‌وری در شرکت بوده است. هیچ‌گاه سود بلندمدت را فدای سود کوتاه‌مدت نکرده و با برنامه‌ریزی هدفمند به پیش رفته‌ام و به عنوان یک مدیر همیشه بازار را رصد و پیگیری و ریسک‌های آن را شناسایی کرده‌ام. یک اصل مهم دیگر در شرکت همواره این بوده که مواد اولیه موردنیاز خود را از داخل تهیه کنیم.

وی با اشاره به این موضوع که در شرکت جوان‌گرایی یکی از سیاست‌های ما بوده است، عنوان کرد: 120 نفر پرسنل در مجموعه مشغول به فعالیت هستند، در مدیریت خود همیشه نیروی انسانی بسیار برایم قابل احترام بوده و هستند. برای نمونه در شرایط کرونایی و با محدود شدن فعالیت‌های شرکت، هیچ یک از نیرو‌های خود را تعدیل نکرده‌ام.  هوشمند درباره تولیدات و صادرات این شرکت عنوان کرد: بیشتر تولیدات ما در زمینه انواع میلگردهای برنجی در سایزها و آلیاژهای مختلف و انواع شیرآلات بهداشتی و ساختمانی است که در بیشتر مراکز استان‌های کشور نمایندگی داریم. در زمینه صادرات نیز محصولات شرکت ما به صورت غیرمستقیم به عراق، افغانستان، سوریه، لیبی و آذربایجان صادر می‌شود. 

 از جمله مشکلات تولیدکنندگان شیرآلات برنجی به  تهیه مواد اولیه، مالیات ارزش‌افزوده و بازگشت نرخ ارز نیمایی به دولت  مربوط است، چرا باید مواد اولیه را با ارز گران خریداری کنیم و با ارز ارزان بفروشیم؟ با این شرایط کالاهای ما با کالاهای چینی به دلیل نرخ ارز نیمایی رقابت‌پذیر نیست. 

وی در پاسخ به این پرسش که برای سال 99 برنامه شما چیست، گفت: ما آماده جهش تولید هستیم، اما برای جهش تولید باید زیرساخت‌ها مهیا باشد. البته برنامه‌های ما برای سال 99 افزایش میزان بهره‌وری، منظم کردن فعالیت‌های مالی شرکت، تلاش بیشتر و منعطف شدن بیشتر است؛ زیرا بیماری کرونا به ما نشان داد که همواره موقعیت‌ها ثابت نیستند و این ما هستیم که باید منعطف باشیم و همسو با اتفاق‌ها حرکت کنیم.