تونی فرمبی، مالک کارخانه در این‌باره گفت: از آنجا که آکر، یک کارخانه تقطیر است تقریبا بیشتر اجزای ساخت محلول‌های ضدعفونی در این کارخانه موجود بود، اما در ابتدای کار محلول‌های ضدعفونی تولید شده برای استفاده روی پوست مناسب نبودند، بنابراین این تولیدات برای ضدعفونی سطوح داخل کارخانه مورد استفاده قرار گرفتند و مقداری از آنها هم برای استفاده ضدعفونی سطوح به برخی مراجعان اهدا شد. به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از فورت ورث بیزینس، تولید محلول‌های مناسب برای پوست این کارخانه زمانی شروع شد که شرکت شیمیایی «ریکا» پیشنهاد همکاری داد. در واقع  شرکت ریکا مواد لازم برای تولید محلول‌های ضدعفونی دست را در اختیار کارخانه آکر قرار داد.

شرکت شیمیایی «ریکا» ۴۰ سال پیش در آرلینگتون آمریکا تاسیس شده است. این شرکت، مواد شیمیایی مختلفی از جمله مواد آنالیتیکال و آزمایشگاهی که در صنایع زیست فناوری، داروسازی، سوخت‌های بیوفیول و  صنایع الکترونیکی کاربرد دارند، تولید می‌کند.

فورمبی افزود: همکاری با شرکت ریکا که دارای تخصص در زمینه تولید مقادیر انبوه مواد شیمیایی و دارای مجوز از اداره دارو و غذای آمریکاست، تاثیر چشمگیری در ارتقای توانایی شرکت آکر در زمینه تولید محلول‌های ضدعفونی مناسب برای پوست به همراه داشته است. این همکاری باعث شد تا کارخانه تقطیر آکر نه تنها کیفیت محلول‌های ضدعفونی خود را ارتقا دهد بلکه توانست محلول‌های ضدعفونی را در حجم زیاد تولید کند.

این شرکت تاکنون مقادیر زیادی از محلول‌های ضدعفونی دست را فروخته و توانسته است بیش از هزار گالن به کسانی که از بیماری کووید-۱۹ رنج می‌برند، اهدا کند. در ضمن مقادیر زیادی نیز به‌صورت کمک در اختیار پلیس، اداره پست و سازمان آتش‌نشانی شهر فورت ورث قرار داده است. محموله‌ای از محلول‌های ضدعفونی نیز برای تعدادی از پزشکان در شهر نیویورک ارسال شده است.

این کارخانه روزانه هزاران بطری محلول ضدعفونی دست تولید می‌کند و سفارش مقادیر زیادی از این محلول را از افراد و دیگر مشاغل دریافت کرده است.

فرمبی تاکید کرد که به عنوان یک صاحب کارخانه، دیدن افرادی که بدون ابتدایی‌ترین ملزومات مورد نیاز با بحران همه‌گیری بیماری  کووید-۱۹ درگیر بودند بسیار ناراحت‌کننده بود؛ به همین دلیل تلاش کردیم تا بتوانیم در این زمینه قدم مثبتی برداشته باشیم.