اپل به‌دنبال گسترش سرمایه‌گذاری  در تایوان

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای اقتصاد» به نقل از شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ای»، بر اساس اطلاعات کسب شده توسط این شبکه تلویزیونی، درخواست شرکت اپل در تاریخ ۱۸ مه توسط اداره پارک علمی سینچو پذیرفته و به شعبه تایوان شرکت اپل اجازه داده شد تا ساخت کارخانه خود را در این پارک علمی در محلی که شرکت‌های آمریکایی فعالیت دارند آغاز کند.

منابع نزدیک به این برنامه سرمایه‌گذاری اعلام کردند کارخانه جدید اپل در قطعه زمین ۸۳/ ۳۰ هکتاری به‌عنوان قسمتی از توسعه فاز دوم بخش لانگتان ساخته خواهد شد.

در حالی که دفتر پارک علمی سینچو از افشای هرگونه اطلاعاتی درخصوص شرایط مالی یا دیگر جزئیات این برنامه سرمایه‌گذاری جدید خودداری کرد، روزنامه اقتصادی دیلی نیوز که در تایوان مستقر است و به زبان چینی منتشر می‌شود روز دوشنبه گزارش داد که انتظار می‌رود این سرمایه‌گذاری در حدود ۱۰ میلیارد دلار تایوان معادل ۳۳۴ میلیون دلار آمریکا باشد.

در این گزارش آمده است که شرکت اپل احتمالا برای تقویت تولید مانیتور نسل بعدی و همچنین مشارکت در تحقیق و توسعه مانیتور، چند میلیارد دلار تایوان در فاز اولیه این برنامه سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

منابع مطلع در پارک علمی سینچو اعلام کردند که شعبه تایوان شرکت اپل در حال حاضر در زمینه توسعه نمایشگرهای پلی سیلیکون با دمای پایین و صفحه نمایش‌های نیمه هادی فلز-اکسید به همراه سنسورهای فیلم-تصویر کوانتومی فعال است. این روزنامه بدون نام بردن از منابع اطلاعاتی خود و به نقل از آنها گفت که برنامه سرمایه‌گذاری لانگتان به‌عنوان یک پروژه بسیار محرمانه توسط شرکت اپل طبقه‌بندی شده است. وی افزود که برنامه سرمایه‌گذاری این شرکت آمریکایی از ارزش بسیار بالایی برخوردار است و به همین خاطر یک تیم تحقیق و توسعه برای تسهیل این سرمایه‌گذاری به کشور تایوان اعزام کرده است. براساس این گزارش، اپل در نظر دارد برای کاهش وابستگی این شرکت به تامین‌کنندگان ژاپنی و کره جنوبی با شرکت‌های تایوانی همکاری کند.

در این گزارش آمده است که اپل از سال ۲۰۱۴ آزمایشگاهی در لانگتان داشته و اینک تصمیم دارد با سرمایه‌گذاری جدید، نمایشگرهای مینی LED و میکرو LED را به بازار معرفی کند.

این گزارش می‌افزاید که انتظار بر این است که کارخانه لانگتان بعد از ژاپن و کره جنوبی به سومین مرکز تحقیق و توسعه در خارج از ایالات متحده برای شرکت اپل تبدیل شود.