به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌بی‌سی»، این شرکت پوشاک ورزشی اعلام کرد قصد دارد در سال ۲۰۲۰ حدود ۳۲۵ میلیون دلار هزینه عملیاتی را کاهش دهد تا از این بحران به سلامت عبور کند و برای رسیدن به این منظور در نظر دارد تعدادی از کارمندان فروشگاه‌ها را به‌طور موقت اخراج کند.

پس از انتشار گزارش سه ماه نخست، ارزش سهام این شرکت در معاملات خارج از ساعات کاری بورس حدود ۵ درصد کاهش یافت.

عملکرد آندر آرمور در سه ماه نخست مالی که در تاریخ ۳۱ مارس به پایان رسید نشان می‌دهد سود هر سهم این شرکت ۳۴ سنت کاهش داشته و درآمد آن نیز به ۲/ ۹۳۰ میلیون دلار رسیده است.

پاتریک فریسک، مدیرعامل شرکت آندر آرمور در بیانیه‌ای اعلام کرد: «از اواسط ماه مارس، با شیوع همه‌گیری ویروس کرونا در آمریکای شمالی و بسته شدن فروشگاه‌های تک‌فروشی، ما شاهد افت قابل توجه درآمدی در همه بازارها بوده‌ایم.»

شرکت آندر آرمور گزارش داد که این شرکت ۷/ ۵۸۹ میلیون دلار ضرر کرده، یعنی ارزش هر سهم آن ۳/ ۱ دلار کاهش داشته است. این در حالی است که گزارش سال گذشته رشد ارزش ۵ سنت در هر سهم را نشان داده و این شرکت ۵/ ۲۲ میلیون دلار سود کرده بود.

به استثنای هزینه یک‌باره‌ای که شرکت باید برای هزینه بازسازی مجدد پرداخت کند، ارزش هرسهم آن نیز  ۳۴ سنت کاهش داشته است.

شرکت آندر آرمور اعلام کرد: با توجه به اینکه قصد احیای کسب و کار خود را دارد انتظار می‌رود در گزارش‌های آتی اعلام شود که توانسته در سال‌جاری ۴۷۵ میلیون دلار تا ۵۲۵ میلیون دلار صرف سازماندهی مجدد کند. در گزارش سه ماه نخست این شرکت مبلغ ۴۳۶ میلیون دلار به عنوان هزینه‌های سازماندهی مجدد و زیان ثبت شده است.

درآمد خالص این شرکت در سه ماه نخست ۲۳ درصد کاهش یافته  و از ۲/ ۱ میلیارد دلار به ۲/ ۹۳۰ میلیون دلار رسید. آندر آرمور اعلام کرد: حدود ۱۵ درصد از این کاهش ناشی از بحران کووید-۱۹ است.

این شرکت اعلام کرد، فروش پوشاک نیز با ۲۳ درصد کاهش به ۵۹۸ میلیون دلار رسید، این درحالی است که درآمد حاصل از فروش کفش با ۲۸ درصد کاهش به ۲۱۰ میلیون دلار و درآمد لوازم جانبی با ۱۷ درصد کاهش به ۶۸ میلیون دلار تقلیل یافته است.

بر اساس نظرسنجی شرکت ریفی‌نی‌تیو که یک شرکت بین‌المللی داده‌ها و زیرساخت‌های مالی است، تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند این شرکت خالص ضرر ۱۹ سنت برای هر سهم و درآمد ۹۴۹ میلیون دلاری را گزارش کند. با این حال، مقایسه گزارش‌های درآمد با برآوردهای تحلیلگران برای سه ماه اول شرکت آندر آرمور دشوار است، با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد جهانی و درآمد شرکت‌ها، پیش‌بینی، بسیار سخت خواهد بود.

این شرکت اعلام کرد در پایان سه ماه نخست ۹۵۹ میلیون دلار درآمد داشته است. آندر آرمور افزود که انتظار دارد در سال جاری مبلغ ۱۰۰میلیون دلار سرمایه‌گذاری انجام دهد. این شرکت سال گذشته، مبلغ ۱۶۰ میلیون دلار برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفته بود.

شرکت آندر آرمور تلاش می‌کند در رقابت با شرکت‌های نایک، آدیداس و لولولمون سهم بیشتری از بازار ایالات متحده را به‌دست آورد.

این شرکت که در شهر بالتیمور در ایالت مریلند مستقر است، برای تجهیزات ورزشی جاذب عرق خود از شهرت بسزایی برخوردار است. شرکت آندر آرمور بر شرکای عمده فروش خود مانند فروشگاه‌های زنجیره‌ای تکیه بسیار داشت که با شیوع همه‌گیری ویروس کرونا مجبور شدند به‌طور موقت در‌های خود را به روی مشتری‌ها ببندند.

درآمد عمده‌فروشی آندر آرمور در سه ماه نخست سال جاری با ۲۸ درصد کاهش به ۵۹۲ میلیون دلار رسید.

آمریکای شمالی بزرگ‌ترین بازار این شرکت را شامل می‌شود و تقریبا ۶۵ درصد از کل فروش محصولات این شرکت را به خود اختصاص می‌دهد. بزرگ‌ترین بازار این شرکت در سال جاری با ۲۸ درصد کاهش، مبلغ ۶۰۹ میلیون دلار درآمد داشت. در بازار بین‌المللی نیز با ۱۲ درصد کاهش، فروش این شرکت به ۲۸۷میلیون دلار رسید.

در حالی‌که فروشگاه‌های تک‌فروشی مانند می‌سی‌ز و گپ به آرامی برخی از فروشگاه‌های خود را بازگشایی می‌کنند تا کار خود را شروع کنند، آندرآرمور روز دوشنبه اعلام کرد، «سرعت و زمان باز شدن فروشگاه‌ها و الگوهای ترافیکی وقتی که فروشگاه‌ها بازگشایی می‌شوند، بسیار نامشخص هستند.»

در پایان معاملات روز جمعه گذشته، ارزش سهام شرکت آندر آرمور تقریبا ۵۴ درصد کاهش در سال جاری را نشان می‌دهد. سرمایه بازاری این شرکت ۵/ ۴ میلیارد دلار است.

به گزارش خبرگزاری اد ایج، شرکت آندر آرمور به‌خاطر کاهش درآمدهای خود براثر همه‌گیری ویروس کرونا با مشکل مواجه شده است. مدیران این شرکت در حال مذاکره مجدد با ورزشکاران طرف قرارداهای تبلیغاتی خود هستند تا طلب آنها را در زمان دیگری پرداخت کنند. آندر آرمور اسامی طرفین قرارداد را فاش نکرد، اما افرادی همچون مایکل فلپس، دارنده ۲۸ مدال المپیک در رشته شنا؛ استفان کری، باارزش‌ترین بسکتبالیست ان بی ای در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ و کلی اوهارا، فوتبالیست تیم ملی تیم فوتبال زنان آمریکا را می‌توان نام برد.

دیوید برگمن، مدیر ارشد مالی شرکت آندر آمور، در کنفرانس تلفنی به تحلیلگران گفت: «ما در حال مذاکره با آنها هستیم و توانسته‌ایم بر شرایط پرداخت طولانی‌مدت توافق کنیم.» وی افزود: شرکت آندر آرمور هم مانند دیگر شرکت‌ها از تعطیلی و متوقف شدن کسب‌وکارها که به موجب همه‌گیری ویروس کرونا اتفاق افتاد، آسیب‌دیده است.

این شرکت در این دوران بخشی از فعالیت‌های تبلیغاتی خود را کاهش داده و روی تبلیغات دیجیتال متمرکز شده است.