براساس اطلاعیه‌های منتشره شده از سوی بانک حکمت ایرانیان، مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده سالانه بانک برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۷در تاریخ ۱۰خرداد ماه از ساعت ۹ تا ۱۰:۳۰ صبح در مرکز همایش‌های بانک سپه برگزار می‌شود. دستور جلسه نیز بررسی صورت‌های مالی است.اما در دومین جلسه مجمع که از ساعت ۱۱ تا ۱۲:۳۰همان روز برگزار می‌شود، گزارشی درخصوص ادغام بانک حکمت ایرانیان در بانک سپه ارائه می‌شود. همچنین از دیگر دستورات این جلسه، ارائه گزارش کانون کارشناسان رسمی دادگستری در مورد ارزش ویژه بانک حکمت ایرانیان است. به این ترتیب، بانک حکمت ایرانیان که مربوط به نیروهای ارتش است، اولین بانک نظامی ادغامی خواهد بود که به‌صورت رسمی منحل می‌شود.

موسسه مالی و اعتباری ایرانیان برای بهبود معیشت کارکنان نیروهای مسلح، با کسب مجوز از بانک‌مرکزی تاسیس شد. پس از آن در تاریخ 23 دی ماه 1389مجوز تبدیل موسسه مالی و اعتباری به بانک حکمت ایرانیان از سوی بانک‌مرکزی صادر شد. 

نام بانک حکمت ایرانیان شامل کلمه حکمت است که در میان خدمات دیگر ارائه شده به نظامیان مانند حکمت کارت معروف است. براساس اطلاعات موجود،تعداد شعب بانک در پایان سال 1397بالغ‌بر132 شعبه وتعداد کارکنان آن یک هزار و125 نفر است. موجودی نقد بانک در پایان 1397 سه هزار و395میلیارد ریال بوده است.خالص درآمد تسهیلات و سپرده‌گذاری حدود 797 میلیارد ریال،خالص درآمد کارمزد حدود 723 میلیارد ریال و جمع درآمدهای عملیاتی یک هزار و641 میلیارد ریال است. براساس الزامات کمیته بازل دو،میزان کفایت سرمایه بانک‌ها 12 درصد است اما در استانداردهای ابلاغیه بانک‌مرکزی این نرخ 8 درصد است. با این وجود کفایت سرمایه بانک حکمت ایرانیان 12 درصد است.

نسبت تسهیلات به دارایی‌ها در بانک حکمت ایرانیان در دوره یاد شده 1/ 42 درصد است. اگر این نسبت بیش ازاندازه بزرگ باشد به معنای خارج از دسترس قرار گرفتن منابع بانک واگر بیش از حد پایین باشد نشان‌دهنده انحراف بانک از فعالیت واسطه‌گری مالی است.

نسبت درآمدهای غیر مشاع به کل درآمدها نیز به آن دسته درآمدهایی گفته می‌شود که بانک در آن با سپرده‌گذاران شریک نیست مانند دریافت کارمزد از خدمات بانکی.این نسبت در بانک حکمت ایرانیان در سال 1397به میزان 34 درصد بوده است.

بازده حقوق صاحبان سهام نیز در سال‌های 93 تا 97 در بانک حکمت ایرانیان به ترتیب 5/ 6، 6/ 5 ،16، 5/ 4 و 9/ 14 بوده است.

مانده سپرده‌های بانک شامل سپرده‌های جاری، پس‌انداز، کوتاه‌مدت، بلند‌مدت وسایر سپرده‌های ریالی و ارزی است. مانده سپرده‌ها در پایان سال 1397 مبلغ 44 هزار میلیارد ریال است که در مقایسه با سال قبل از آن (1396)3/ 23درصد رشد داشته است. آمار فوق براساس گزارش هیات‌مدیره به مجمع سال 97 ارائه شده است.