به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد»، گرگ هریس، رئیس شرکت شیشه و آیینه «اش» به «دبلیو اف ال ای» که یک ایستگاه تلویزیونی وابسته به شبکه ان‌بی‌سی آمریکا است گفت که مشاهده تخریب‌ها در برنامه‌های خبری تلویزیونی و شنیدن صحبت‌های صاحبان مغازه‌ها، باعث ناراحتی او شد و صبح روز بعد تصمیم گرفت که به تعدادی از آنها کمک کند و پنجره‌ها را بدون دریافت هیچ هزینه‌ای برایشان جایگزین کند.

هریس گفت: «من فقط می‌خواستم به این مردم خدمتی کرده باشم. این مردم ۲۹ سال است که ما را پذیرفته و در کنار ما بوده‌اند.» در سال ۱۹۹۱ فرانک اش که یک سرباز بازنشسته بود و پسرش در یک گاراژ اجاره‌ای فعالیت خود را در شهر تامپا آغاز کردند. اکنون این شرکت در یک ساختمان با ۱۶ وسیله نقلیه، ۳۵ کارمند و ۸ تریلر در حال ارائه خدمات است.

سانی لاخانی، صاحب مغازه «وایرلس ورلد» گفت: وقتی آمدیم داخل مغازه با یک فاجعه روبه‌رو شدیم. همه چیز را یا برده یا خرد کرده بودند، حتی تلفن مشتری‌هایی که برای تعمیر به ما سپرده شده بودند. همه چیز به سرقت رفته بود. من پیش‌تر هم اعتراضاتی را دیده‌ بودم، معترضان در جایی مشخص پلاکاردهایی را در دست نگه می‌داشتند یا آویزان می‌کردند، اما هرگز چنین چیزی را ندیده بودم.

دیگر صاحبان کسب و کارها در شهر تامپا در ایالت فلوریدا گفتند که این اعتراضات و شورش‌ها به مغازه‌های آنها نیز خسارات زیادی وارد کرده است و برایشان خیلی سخت است که هزاران دلار برای تعمیر شیشه، پنجره و ویترین پرداخت کنند.

لاخانی گفت: «ما از این کمک هریس قدردانی می‌کنیم و می‌دانیم هیچ کسی در این ایام چنین کاری را انجام نمی‌دهد. او به معنای واقعی کلمه یک «فرشته» است.»

جانسون، یکی دیگر از صاحبان کسب و کارهایی که پنجره‌های آن تعمیر و شیشه‌های مغازه توسط شرکت «اش» تعویض شده‌ است گفت: «ما به خاطر شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا مجبور شدیم در خانه بمانیم و مغازه‌هایمان را تعطیل کنیم به همین دلیل در این ایام در رنج و مشقت زیادی بودیم. خسارات وارده بر اثر اعتراضات بیش از حد توان ما بود.  این کمک از جانب هریس فوق‌العاده زیبا و شایان تقدیر است.»

اکنون هریس پس از کمک به همشهری‌های خود در این ایام بحرانی، لقب «فرشته» گرفته است.