یونس مظلومی در گفت وگو با «دنیای اقتصاد» با تاکید براین موضوع که این مهم از رویکردها و استراتژی‌های شرکت بیمه تعاون به شمار می‌آید و همواره تلاش شده در این مسیر گام‌های مهمی برداشته شود افزود: شرکت بیمه تعاون تلاش کرده به جای تمرکز بر یک محصول، تنوع در محصولات بیمه‌ای را جایگزین کند. چون براین باوریم، هرچه تولید خدماتمان افزایش یابد، می‌توانیم ضمن افزایش سهم‌مان از بازار بیمه‌ای کشور کمکی به رشد و توسعه صنعت بیمه و اقتصاد کشور کنیم.

  استراتژی تنوع را در پیش گرفته‌ایم

وی گفت: برهمین مبنا استراتژی اصلی شرکت بیمه تعاون را استراتژی تنوع قرار دادیم و نمی‌خواهیم تنها در یک محصول خاص مزیت رقابتی داشته باشیم و از این روش جذب مشتری کنیم. رویکرد بیمه تعاون این است که در همه رشته‌های بیمه‌ای خدمات ارائه کند و در همه رشته‌های بیمه فعال باشد.

وی در همین راستا از طراحی و ارائه یک محصول جدید بیمه‌‌‌ای از سوی این شرکت در آینده بسیار نزدیک خبر داد و تاکید کرد: بیش از یک ماه است که یک محصول جدید بیمه‌ای طراحی کرده‌ایم که در انتظار تایید و تصویب ازسوی بیمه مرکزی است.

وی معرفی و ارائه جزئیات درخصوص این محصول را به روزهای آینده موکول کرد و افزود: این محصول چون در مرحله بررسی و تایید است، بنابراین تا زمانی که به تصویب نهایی نرسد، نمی‌توانیم جزئیاتی از آن ارائه کنیم. اما آنچه درمورد محصول جدید شرکت بیمه تعاون دارای اهمیت است، اینکه این محصول درصورت وارد شدن به بازار بیمه‌ای کشور، می‌تواند یکی از نیازهای بیمه‌ای در حال حاضر اقتصاد کشور را پاسخگو باشد و از اقبال خوبی هم برخوردار شود. او اظهار امیدواری کرد تا هفته آینده این محصول به تایید بیمه مرکزی برسد و هرچه زودتر وارد بازار شود.

به گفته مظلومی بی‌تردید صنعت بیمه اگر می‌خواهد رشد و توسعه خوبی داشته باشد، باید دست به طراحی و ارائه محصولات جدید بزند و در راستای متنوع کردن محصولات بیمه‌ای گام بردارد. چون بر این باورهستم،طراحی و ارائه محصولات جدید بیمه‌ای می‌تواند مسیر رشد و توسعه صنعت بیمه را کوتاه و هموارتر کند. مدیرعامل شرکت بیمه تعاون اظهار امیدواری کرد این رویکرد در صنعت بیمه کشور شکل بگیرد و شرکت‌های بیمه‌ای بیشتری در راستای طراحی و ارائه محصولات جدید بیمه‌ای اقدام کنند. ضمن اینکه همکاری بیمه مرکزی در تحقق این هدف ضروری است.

به گفته وی این موضوع ضمن اینکه می‌تواند تولید حق بیمه را در این صنعت افزایش دهد، پاسخگوی نیازهای مشتریان به شکل مطلوب باشد و زمینه رشد ضریب نفوذ بیمه را در کشور فراهم کند، می‌تواند در نهایت باعث توسعه صنعت بیمه کشور شود و این موضوعی است که در نهایت به توسعه‌یافتگی اقتصاد کشور کمک خواهد کرد.

  معرفی محصولات جدید مهم است

مظلومی در ادامه به اهمیت اطلاع‌رسانی و تبلیغات در معرفی محصولات جدید بیمه‌ای اشاره کرد و ادامه داد: همان‌قدر که طراحی و ارائه محصولات جدید بیمه‌ای به بازار دارای اهمیت زیادی است، معرفی و فروش این محصولات هم مهم است و باید از سوی شرکت‌های بیمه‌ای مورد توجه قرار گیرد. در این راستا نقش شبکه‌های فروش و نمایندگی‌های بیمه بسیار حائز اهمیت است؛ اگر چه بیمه تعاون یک شرکت جوان به شمار می‌آید و از شبکه فروش گسترده‌ای برخوردار نیست؛ با وجود این تلاش کرده از مسیرها و روش‌های دیگری در زمینه معرفی و ارائه خدمات مطلوب به مشتریان اقدام کند.

به گفته او، شرکت بیمه تعاون در این زمینه سعی کرده تا عدم گستردگی شبکه‌های فروش را با ارائه خدمات سیار پرداخت خسارت و ارائه خدمات دیجیتال جبران کند تا ضمن معرفی محصولات این شرکت، نیاز به حضور فیزیکی بیمه‌گذاران را در محل کاهش دهد.

مدیرعامل این شرکت بیمه‌ای ادامه داد: با وجود این تلاش کرده‌ایم در کنار توسعه هرچه بیشتر خدمات دیجیتال و الکترونیک، نسبت به توسعه فیزیکی و گسترش شبکه‌های فروشمان در نقاط مختلف کشور، گام‌های اساسی برداریم و این موضوع را در اولویت‌های کاری شرکت قرار دهیم. چون معتقدیم در کنار توسعه خدمات الکترونیک باید به‌صورت موازی به توسعه کمی شبکه خدمات توجه کنیم.

  بیمه تعاون در مسیر رشد

مدیرعامل بیمه تعاون در بخش دیگری از این گفت‌وگو به عملکرد شرکت بیمه در سه سال گذشته پرداخت و تاکید کرد‌: ایجاد کمیته تدوین استراتژیک و راهبرد از نخستین کارهایی بود که در شرکت بیمه تعاون در اولویت کارمان قرار دادیم و دراین مسیر راهبردها و استراتژی‌هایی را تدوین کردیم. او با بیان اینکه این راهبردها شامل اهداف کیفی و شاخص‌های عملکردی است، یادآور شد: بر همین مبنا تلاش کردیم بحث افزایش سرمایه شرکت را به نتیجه برسانیم و در بحث سودآوری، با اصلاح ترکیب پرتفوی دستاورد خوبی دراین حوزه داشته باشیم. همچنین در این مدت توانستیم رشد فروش را در شرکت محقق کرده و طبق برنامه‌ریزی‌ها پیش برویم.

وی ادامه داد: پرداخت معوقات خسارت در بیمه شخص ثالث یکی دیگر از اقدامات مهمی بود که توانستیم پرونده‌های خسارت را دراین بخش به‌روزرسانی کنیم. همچنین در بحث توانگری مالی شرکت، از سطح دو به یک ارتقا پیدا کرده و در راستای توسعه شعب شرکت اقدام کنیم که نتیجه آن هم دایر شدن چند شعبه در استان‌های مختلف کشور بود.