در دنیا تنها روش مورد اعتماد برای احراز هویت غیرحضوری، استفاده از فناوری بیومتریک است که در آنها از بیومتریک چهره و فناوری‌های هوش مصنوعی استفاده می‌شود. از بزرگ‌ترین شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، می‌توان به جومیو، آنفیدو، سیویک و ... اشاره کرد.  این روش در چین به صورت گسترده در ارائه خدمات پرداخت استفاده می‌شود و بانک‌هایی مانند مونزو، رولوت، HSBC از جمله مواردی هستند که از روش احراز هویت دیجیتال و بیومتریک استفاده می‌کنند.

محصول دانش بنیان احراز هویت دیجیتال «یوآیدی» اولین راهکار ارائه شده در ایران است که با استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی و الگوریتم‌های تشخیص چهره (Face Recognition) و تشخیص زنده بودن تصویر (Liveness Detection) توانسته است زیرساخت‌های لازم برای پیاده‌سازی احراز هویت دیجیتال غیرحضوری را فراهم کند. پلت‌فرم امن احراز هویت دیجیتال یوآیدی با ورود به حوزه «رگ تک» برای اولین بار در ایران توانسته خدمات e-KYC را ارائه کند. یوآیدی، به‌وسیله تکنولوژی هوش مصنوعی و استفاده از فناوری‌های OCR، Face Matching  و Liveness Detection راهکار خلاقانه‌ای را برای احراز هویت دیجیتال بر بستر آنلاین فراهم کرده است.

این پلت‌فرم «رگ‌تگ» با ارائه هویت دیجیتال احراز شده که از چهره افراد به عنوان ویژگی منحصر به فرد بیومتریک آنها بهره می‌گیرد، در عین حفظ حریم شخصی کاربران زیرساخت لازم برای افزایش سطح خدمات غیرحضوری را برای بانک‌ها، کارگزاران بیمه، بورس، پلت‌فرم‌های تبادل رمز ارز و سایر مجموعه‌هایی که در راستای ایجاد دولت الکترونیک، برای افزایش امنیت مبادلات خود نیاز به احراز هویت کاربران دارند، فراهم می‌کند. به طور خلاصه ارزش افزوده یوآی‌دی برای کسب و کارها شامل ارائه خدمات احراز هویت دیجیتال غیرحضوری، افتتاح حساب بانکی به صورت غیرحضوری، افزایش سقف تراکنش‌های مالی، اعطای وام به‌صورت آنلاین، اعتبارسنجی غیرحضوری، سرمایه‌گذاری‌های آنلاین، صرافی‌های آنلاین و خرید و فروش ارزهای دیجیتال است.