مدیر منابع انسانی آدیداس مجبور به استعفا شد

پارکین دست‌کم ۲۰ سال در بخش‌ها و سمت‌های  مختلف در کشورهای انگلیس، آمریکا و آلمان برای شرکت آدیداس کارکرده بود و بیش از سه سال به‌عنوان مدیرکل منابع انسانی این شرکت مشغول به خدمت بوده است. پیش‌تر وال‌استریت ژورنال گزارش داده بود که پارکین در جلسه سال گذشته شرکت در بوستون گفته بود نژادپرستی «سروصدایی» است که فقط در آمریکا مورد بحث قرار گرفته است. وی به‌تازگی از کارمندان آدیداس در این خصوص عذرخواهی و بیان کرده بود که باید «در طول آن جلسه» کلمات بهتری را انتخاب می‌کرد.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از نیویورک‌تایمز، پس از حاشیه‌های بسیاری که این اظهارات برای پارکین در پی داشت، سرانجام وی روز سه‌شنبه استعفای خود را اعلام کرد. او که اهل بریتانیا است از سال ۲۰۱۷ تنها زنی بوده است که جزو شش مدیر ارشد شرکت آدیداس قرار گرفته بود.  

ایگور لاندو، رئیس هیات نظارت آدیداس، در پی انتشار خبر استعفای پارکین گفت: تصمیم وی برای ترک شرکت بیانگر تعهد و باور اوست مبنی بر اینکه در این برهه از زمان مدیر جدید منابع انسانی به بهترین وجه موجب تغییراتی خواهد شد که آدیداس به آن نیاز دارد.پارکین در نامه‌ای که برای کارمندان شرکت آدیداس ارسال‌شده است و تصویر آن به رویت نیویورک تایمز رسیده، اذعان کرده است که اعتماد کارمندان آدیداس را از دست ‌داده است.او در این نامه نوشته است: در حالی‌ که من خیلی دوست داشتم که این شرایط گذار بحرانی را پشت سر بگذارم، پس از تامل زیاد و گوش دادن به بازخورد‌هایی که دریافت کردم، پذیرفتم که من شخص مناسبی برای رهبری و ایجاد تغییرات لازم در شرکت نیستم. درحالی‌که من همیشه ۱۰۰ درصد و تمام‌قد در مقابل نژادپرستی و تبعیض ایستاده‌ام و برای ایجاد یک فضای عادلانه‌تر نهایت سعی و تلاش خود را به کار گرفته‌ام و از آنجا ‌که همه نگاه‌ها به من معطوف شده‌اند، می‌دانم ماندن من در این سمت به مانعی تبدیل ‌شده است که از پیشرفت شرکت جلوگیری خواهد کرد.