به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، پاتریک‌فریسک، مدیرعامل آندرآرمور می‌گوید: «مصرف‌کنندگان به فروشگاه‌های ما مراجعه می‌کنند و اما تعداد آنها همچنان نزدیک به تعدادی که پیش از پاندمی ویروس کووید-۱۹ برای خرید مراجعه می‌کردند، نیست. اگرچه روند بازگشت مصرف‌کنندگان به بازار ادامه دارد، اما حجم این افراد همچنان بسیار پایین است و ما فکر می‌کنیم که در آینده قابل انتظار نیز این نوع رفتار تردیدآمیز مصرف‌کنندگان باقی خواهد ماند.»

در روز معاملاتی جمعه، ارزش سهام آندر آرمور پس از آنکه مدیرعامل آن از پیش‌بینی کاهش ۲۰ تا ۲۵ درصدی درآمد این شرکت تا پایان سال خبر داد، با افت ۸ درصدی روبه‌رو شد. این بیانیه می‌گوید که در این مدت زمانی و به ویژه در سه‌ماهه چهارم سال‌جاری، افت درآمد این برند می‌تواند محسوس‌تر از گذشته نیز باشد. فریسک تصریح کرد این شرکت آمریکایی موضع محتاطانه‌ای در قبال چشم‌انداز نیمه دوم سال‌جاری اتخاذ کرده است. او ادامه داد: «ما دقیقا نمی‌دانیم که رفتار مشتریان در این مدت باقی‌مانده به چه سویی حرکت می‌‌کند و از سوی دیگر در صورت بازگشایی مدارس، این عامل چه تاثیری بر درآمد ما خواهد داشت.»

 این در حالی است که تحلیلگران بازار بر این باورند که ممکن است بازگشایی مدارس در سال جاری مانند هیچ یک از تجربیاتی که این شرکت‌های خرده‌فروشی با آن مواجه شده‌اند، نباشد. از این رو پیش‌بینی حجم تقاضا چه در فروشگاه و چه در فروش دیجیتال بسیار دشوار خواهد بود.

به‌علاوه آندر آرمور روز سه‌شنبه اعلام کرد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا یک اخطار تخلف در ۲۲ ژولای به کوین پلانک، مدیرعامل پیشین آندرآرمور که اکنون رئیس این شرکت است و نیز دیوید برگمان، افسر ارشد مالی آن ارسال کرده است. این اخطاریه متعلق به آمار ثبت شده فروش‌ها بین فصل سوم سال ۲۰۱۵ و فصل چهارم سال ۲۰۱۶ است. آندر آرمور اما اعلام کرده است جای نگرانی در این‌باره وجود ندارد و برای شفاف‌سازی بیشتر توضیح داد که این اخطاریه به معنای اتهام رسمی انجام تخلف و نه نشان‌دهنده نقض قانون توسط دریافت‌کننده آن است. همچنین مشخص شد که سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا نتوانست هیچ تخلفی را چه در این دوره و چه در دوره‌های دیگر در زمینه حسابداری شرکت پیدا کند.