کلنگ‌زنی 2400واحد مسکونی   در شهر جدید گلبهار

وی درباره وضعیت مسکن مهر گلبهار اظهار کرد: از کل ظرفیت پروژه‌های مورد ساخت در شهر جدید گلبهار (باکسر پروژه‌های عارضه‌دار دارای پرونده قضایی فاقد متقاضی و با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد)، سایر واحد‌ها افتتاح وحدود ۵۰۰ واحد باقی‌مانده در مرحله سفت‌کاری و در حال نازک کاری بوده که امیدواریم با برنامه‌ریزی انجام شده و برگزاری جلسات متعدد با سازندگان بخش تعاون و همچنین برخورداری از تسهیلات بانکی تا پایان سال میزان ظرفیت باقی‌مانده به اتمام برسد.

گریوانی افزود: بیشتر پروژه‌های باقی‌مانده مسکن مهر، در بخش تعاونی‌های مسکن مهر بوده که طبق قانون بخش تعاون تصمیمات این حوزه در مجامع عمومی با حضور اعضای تعاونی اتخاذ شده و این شرکت حق‌قانونی ورود به موضوعات مالی و انتصاب مدیران شایسته در این بخش را ندارد. این در حالی است که تعهد شرکت عمران گلبهار در بخش پروژه‌های سه جانبه با مدیریت انجام شده در انتهای سال ۹۵ به اتمام رسیده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار درباره عملیات احداث متروی شهر جدید گلبهار گفت: پروژه قطار برقی مشهد مقدس - شهر جدید گلبهار- شهرستان چناران، به طول ۴۶ کیلومتر از انتهای خط یک مترو مشهد( ایستگاه وکیل‌آباد) آغاز شده و پس از عبور از اراضی گلبهار در ادامه به شهر چناران می‌رسد. وضعیت پیشرفت سیویل این پروژه ۷۰ درصد بوده و تملک ۹۵ درصدی در مسیر با استفاده از اعتبارات دولتی و منابع درآمدی شرکت عمران شهر جدید گلبهار با حمایت و همکاری مسوولان استان خصوصا استاندار، معاونت عمرانی، اداره کل ورزش و جوانان، اوقاف، آستان قدس رضوی و مالکان اراضی در مسیر انجام شده است.

وی افزود: عملیات خاکی احداث  پل‌ها و آب روها درحال  تکمیل است و پس از آن روسازی مسیر (ریل‌گذاری) سیستم برق‌رسانی مخابرات و سیگنا لینگ، احداث ایستگاه‌ها و دپو در برنامه اجرایی قرار خواهد داشت.

گریوانی درباره اقدامات صورت گرفته برای ارتقای کیفیت زندگی در شهر جدید گلبهار اظهار کرد: علاوه بر توسعه حمل ونقل عمومی نظیر مترو و آزاد راه پروژه‌هایی با کاربردهای مختلف تجاری - اداری، بهداشتی درمانی، توریستی تفریحی، ورزشی و مسکونی در حال انجام است. وی افزود: احداث پارک‌های موضوعی نظیر پارک انرژی در محله خورشید، احداث پارک موضوعی ایرانی اسلامی در محله شهاب،‌ احداث هنرستان سردار قاسم سلیمانی در محله اسمان،‌ احداث پارک ترافیک در محله ستاره،‌ احداث مجتمع ورزش‌های رزمی و سالن ورزشی در محله کوکب واحداث مجتمع فرهنگی حضرت فاطمه‌الزهرا بخشی از پروژه‌های رفاهی و روبنایی در منطقه است.