وی گفت: واحد علوم سلامتی این شرکت حتی قبل از شیوع همه‌گیری نیز در تلاش بوده است خود را بازسازی کند و ارتقا دهد و این‌یکی از عوامل اصلی رشد ما خواهد بود.

نستله ماه گذشته موافقت کرد که شرکت دارویی آیمییون تراپیوتیکس را به مبلغ ۶/ ۲ میلیارد دلار خریداری کند. این خرید بزرگ‌ترین گام این شرکت در زمینه علوم سلامتی بوده است و امیدوار است درمانی مناسب برای حساسیت به بادام‌زمینی را به محصولات این مجموعه اضافه کند. نستله پیش از خرید شرکت دارویی آیمییون تراپیوتیکس، یک شرکت کانادایی تولیدکننده مکمل به نام‌ آتریوم اینوویشنز را در سال ۲۰۱۸ میلادی به قیمت ۳/ ۲ میلیارددلار خریداری کرده بود.

اشنایدر گفت: فروش ویتامین‌ها، مواد معدنی و مکمل‌ها از رشد قدرتمندی برخوردار بوده است. وی افزود: نستله همزمان با افزایش تقاضا به تقویت تولید محصولات غذایی توجه بیشتری خواهد کرد.

مدیرعامل نستله در ادامه گفت: «دوباره علاقه به‌سلامتی و تغذیه‌ای که باعث بهبود سلامتی و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود به وجود آمده است. مطمئنا در مراحل بعدی همه‌گیری، ما پا را فراتر خواهیم گذاشت.»

ارزش سهام شرکت نستله در زوریخ به میزان ۳/ ۰ درصد افزایش یافت. در حال حاضر ارزش بازار این شرکت تقریبا ۳۵۰ میلیارد دلار است. براساس ارزش بازار، نستله بزرگ‌ترین شرکت اروپا است.

تحلیلگران انتظار دارند که به‌رغم رشد نستله، واحد علوم سلامتی این شرکت کمتر از ۵ درصد از ۸۷ میلیارد فرانک درآمد نستله را در سال آینده به خود اختصاص دهد. اشنایدر، نخستین شخص خارجی است که سکان هدایت این شرکت سوئیسی را در حدود یک قرن گذشته به دست گرفته و در تلاش است کسب‌وکار نستله را رونق دهد.

مدیرعامل آلمانی-آمریکایی نستله از زمان مدیریت خود بر این شرکت در سال ۲۰۱۷، محصولات آن را گسترش و تنوع داده است. نخستین خرید عمده وی، شرکت کانادایی تولیدکننده مکمل‌ آتریوم اینوویشنز بود که نستله را به یکی از تولیدکنندگان در این زمینه تبدیل کرد. اشنایدر گفت: بازار مکمل‌ها به‌سرعت درحال‌توسعه است.

وی افزود: «ویتامین‌های خاص، مواد معدنی و مکمل‌ها پیشتازان بازار آینده خواهند بود.» او اضافه کرد نستله در حال کار روی برخی پیشنهاد‌های جدید است. اشنایدر ادامه داد: «در حال دور شدن از مکمل‌های ساده‌ای مانند آنچه من الفبای ویتامین می‌نامم - ای، بی، سی یا دی - هستیم و به‌طور خاص به آنچه بدن فرد خاص به آن نیاز دارد، پرداخته می‌شود.»

به‌عنوان بخشی از تلاش خود برای تولید محصولات سالم، نستله همچنین در حال ‌توسعه محصولات جایگزین گوشت با منشأ گیاهی است، محصولی که به گفته اشنایدر پتانسیل رشد دورقمی در بلندمدت را دارا است. این شرکت هم‌اکنون چیزبرگر بیکن با منشأ گیاهی را در ایالات‌متحده آمریکا معرفی کرده است. در حال حاضر نخستین فروش و عرضه چیزبرگر بیکن با منشأگیاهی در سالن‌های غذاخوری و کامیون‌های فروش موادغذایی در دانشگاه ماساچوست انجام می‌شود.

اشنایدر پس از مصاحبه تلویزیونی گفت: «باگذشت زمان، شما خواهید دید که کل طیف پروتئین‌های حیوانی را از کجا دریافت خواهیم کرد، یک گزینه با منشأ گیاهی وجود خواهد داشت که می‌توانید آن را انتخاب کنید.»