محمدرضایی در جلسه شورای هماهنگی معاونان فنی سندیکای بیمه‌گران ایران ضمن بیان این مطلب، موفقیت صنعت بیمه و بهبود عملیات بیمه‌گری را مرهون همکاری و تعامل معاونان فنی و استانداردسازی در عملیات صدور، کارشناسی و خسارت دانست و گفت: تعامل و تعمق در حوزه فنی، موجب ارتقای کمی و کیفی شرکت بیمه و به‌تبع آن صنعت بیمه خواهد شد.

وی در ادامه از پیگیری‌ها و حمایت‌های دبیر کل سندیکای بیمه‌گران تشکر کرد و افزود: اقدامات اخیر و مصوبه شورای عمومی در مورد مناقصات بیمه‌ای، نقطه عطفی در همکاری فنی و کاری میان اعضای این شورا خواهد بود، ازاین‌رو به همه توصیه می‌کنم برای سنجش ریسک‌ها و شناسایی بهتر بیمه‌گذاران، نظام تبادل اطلاعات هوشمند و دقیقی را ایجاد کنند تا ریسک‌های مناسب و بیمه‌گذاران بهتر از گذشته انتخاب شوند.

مدیر عامل بیمه ایران همچنین خواهان ایجاد یک سیستم تعیین حداقل نرخ در تمامی رشته‌های بیمه‌ای شد و خاطرنشان کرد: با تعیین کف نرخ فنی با شاخص بندی و معیار درست فاکتورهای ریسک، تعیین حق بیمه و بهای خطر به‌درستی و عادلانه تعیین می‌شود.

رضایی، ادامه اصلاحات لازم را در آیین‌نامه‌ها و مقررات فعلی شورای عالی بیمه از جمله آیین نامه ۷۶ در بخش اتکایی خواستار شد تا صنعت بیمه کشور با روزآمدسازی مقررات، با روند فناوری و توسعه همگام شود.

مدیرعامل بیمه ایران تاکید کرد: شرکت‌های بیمه باید به دنبال ارتقای کیفی خدمات، خلق محصولات جدید بیمه‌ای و بهبود فرآیندها و توسعه بیمه‌های الکترونیکی و بیمه‌های زندگی باشند، چرا که صنعت بیمه کشور در سال جهش تولید دو ماموریت بزرگ حمایت از تولیدکنندگان داخلی با پوشش‌های متنوع بیمه‌ای وجهش تولید در حق بیمه را به‌عهده دارد که در واقع تولید حق بیمه، هم به‌طور مستقیم و هم غیرمستقیم در توسعه اقتصاد کشور نقش‌آفرینی می‌کند.

سیدمحمد کریمی، دبیرکل سندیکای بیمه‌گران هم در این جلسه، مراحل آماده‌سازی دستورالعمل مناقصات بیمه‌ای را تشریح کرد و گفت: در حال حاضر که شاهد عصر دیجیتال و تغییرات گسترده در دنیا هستیم باید برای ادامه فعالیت‌های خود شرایط جدیدی را ایجاد کنیم تا خود را با روند تغییرات همگام سازیم.

دبیرکل سندیکای بیمه گران، آماده‌سازی دستورالعمل مناقصات بیمه‌ای را یکی از اقدامات بسیار خوب صنعت بیمه دانست وخواهان همکاری همه شرکت‌ها برای پیاده‌سازی این دستورالعمل شد.

کریمی رقابت منفی را یکی از عوامل بازدارنده رشد صنعت بیمه معرفی کرد و خواهان استفاده از تجارب معاونان فنی برای توانمند‌سازی نیروی انسانی صنعت بیمه شد.