به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از صدای آمریکا، کشتی تفریحی شرکت تی‌یو‌آی با ۹۲۲ مسافر شهر هراکلیون در جزیره کرت را ترک کرد. نتایج تست همه مسافران قبل از سوارشدن به کشتی منفی بوده است. این نخستین کشتی تفریحی است که پس از ماه‌ها قرنطینه ناشی از کووید-۱۹، در ماه مارس سفر خود را در آب‌های یونان آغاز کرده است.

این شرکت اعلام کرد، وقتی از نتایج آزمایش‌های اولیه روی خدمه که قبل از سفر انجام‌شده بود مطلع شدند، کشتی در حال گذر از جزیره میلوس در کشور یونان بوده است.

نتایج حاصل از آزمایش‌های انجام‌شده روی ۱۵۰ نفر از کل ۶۶۶ خدمه کشتی نشان داد که ۱۲ نفر از آنها به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند. شرکت تی‌یو‌آی اظهار کرد که این کشتی برای دسترسی بهتر به خدمات درمانی و بهداشتی جهت مقابله با هرگونه شرایط اضطراری به پیرِئاس، بزرگ‌ترین بندر یونان عزیمت کرد.

در بیانیه‌ای که این شرکت در حساب توییتر خود منتشر کرد، اعلام‌شده است هنگامی‌که کشتی در پیرئاس پهلو گرفت، ۱۲ خدمه‌ای که نتیجه آزمایش آنها مثبت شده بود، دو بار دیگر مورد آزمایش قرار گرفتند - یک‌بار با استفاده از تست‌های واکنش زنجیره‌ای پلیمر از (پی‌سی‌آر) در کشتی و دیگری توسط مقامات یونانی، با استفاده از آزمایش‌های سریع آنتی‌ژن. به گفته مقامات یونانی نتایج حاصل از هر دو آزمایش، منفی تشخیص داده‌شده است.

در بیانیه شرکت اعلام‌ شده است که مقامات بهداشتی در پیرئاس، آزمایش پی‌سی‌آر دیگری را انجام داده‌اند که تا مشخص شدن نتیجه آن، ۱۲ خدمه به‌علاوه ۲۴ فرد دیگری که با آنها در ارتباط بوده‌اند، همه در کشتی قرنطینه شدند.

شرکت تی‌یو‌آی در ادامه اعلام کرده است: هیچ‌یک از این ۳۶ نفر علائمی از بیماری را نشان نداده‌اند.

آن ۲۴ فرد دیگر که با این خدمه‌ها در ارتباط بوده‌اند نیز توسط مقامات یونانی تحت آزمایش آنتی‌ژن قرار گرفتند و همه نتایج به‌دست‌آمده نشان داد که این افراد به کووید-۱۹ مبتلا نشده‌اند. در این گزارش افزوده‌شده است تا زمانی که نتایج نهایی آزمایش‌های پی‌سی‌آر در دسترس قرار نگیرد، بندر را ترک نخواهند کرد.

شرکت کشتی‌های کروز تی‌یو‌آی اعلام کرد، با توجه به اینکه هیچ مسافری با این افراد در تماس نبوده است، نیازی به انجام آزمایش روی مسافران نیست و پس از تایید سلامت از طرف مقامات یونانی، کشتی ادامه مسافرت خود را از سر می‌گیرد.

به خاطر شیوع همه‌گیری، ضربه سختی به صنعت کشتی‌های گردشگری وارد شده است و پس از ماه‌ها ممنوعیت سفر، ادامه فعالیت کشتی‌های بزرگ تفریحی، فقط در آب‌های یونان از سر گرفته ‌شده است.