به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از رویترز، فروش سه‌ماه سوم شرکت آدیداس با ۳ درصد افت به ۹۶/ ۵ میلیارد یورو معادل ۰۵/ ۷ میلیارد دلار رسید؛ درحالی‌که سود عملیاتی آن با ۱۲ درصد کاهش روبه‌رو شد و به ۷۹۴ میلیون یورو رسید. پیش‌تر تحلیلگران برای سه‌ماه سوم این شرکت فروش ۹۱/ ۵ میلیارد و سود عملیاتی آن را ۷۲۳ میلیون یورو پیش‌بینی کرده بودند.

آدیداس انتظار دارد درصورتی‌که بیش از ۹۰ درصد از فروشگاه‌های آن همچنان به فعالیت خود ادامه دهند و از تعداد خریداران به خاطر وضع اقدامات جدید قرنطینه‌ای کاسته نشود، در سه‌ماه چهارم کاهش فروشی مشابه سه ماه قبل داشته باشد. در حال حاضر حدود ۹۳ درصد از فروشگاه‌های آدیداس در سراسر دنیا مشغول فعالیت هستند؛ اما در اروپا فقط ۶۰ درصد از فروشگاه‌های آن فعال هستند.

این شرکت آلمانی البسه و تجهیزات ورزشی اعلام کرد که انتظار دارد سود عملیاتی سه‌ماه چهارم آن بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون یورو باشد.

کسپر رورستد، مدیرعامل آدیداس در بیانیه‌ای گفت: «درحالی که در ابتدای فصل نشانه‌هایی از رشد را شاهد بودیم، اما با وخیم‌تر شدن همه‌گیری در بسیاری از مناطق جهان، اوضاع به‌خوبی پیش نرفت و نیاز به صبر و پشتیبانی دارد.»

جیمز گرزینیچ، تحلیلگر موسسه جفریز در یادداشتی نوشت: «چشم‌انداز کوتاه‌مدت با توجه به شکل تقاضا خیلی سازنده به نظر نمی‌رسد.»

اخیرا در یک مجله گزارشی منتشرشده است مبنی بر احتمال فروش برند ریباک توسط شرکت آدیداس، رورستد از اظهارنظر در مورد آن گزارش خودداری و تنها به این بسنده کرد که به استراتژی جدید پنج‌ساله این شرکت اشاره کند. شرکت آدیداس از استراتژی جدید خود در ۱۰ مارس رونمایی خواهد کرد. فروش ریباک نیز در فصل جاری شاهد کاهش ۷ درصدی بوده است.

آدیداس پیش‌بینی کرد که فروش این شرکت در سه‌ماه چهارم در چین از رشد خوبی برخوردار باشد. از کفش‌های مخصوص دویدن «الترابوست» این شرکت استقبال چشمگیری ‌شده است و فروش بسیار زیادی داشت؛ زیرا در طول دوران همه‌گیری افراد بیشتر به دویدن می‌پردازند.

فروش آنلاین این غول پوشاک ورزشی شاهد جهش ۵۱ درصدی بوده است که دوسوم آن در اروپا و ایالات‌متحده از طریق باشگاه مشتریان این شرکت انجام‌شده است که در حال حاضر ۱۵۰ میلیون عضو دارد.