مدیر عامل شرکت آلومینای ایران در ادامه افزود: با توجه به اهمیت معدن تاش در مسیر توسعه شرکت آلومینای ایران،  اگر تعطیلی معدن تاش در آینده هم ادامه پیدا کند، قطعا مشکلات این مجموعه بیشتر از قبل خواهد شد.

زارع در ادامه افزود: با وجود مشکلات ایجاد شده برای معدن تاش به دلایل غیرمنطقی زیست‌محیطی، کاهش ۱۵ هزار تنی تولید شرکت و از دست رفتن ۵۰ درصد از خوراک کارخانه، ناگزیر به آماده‌سازی سایر معادن این شرکت هستیم. البته در این مسیر با مشکلات جدی مواجه هستیم که عمده‌ترین آنها باطله‌برداری بسیار بالای این معادن است، به طوری که ما در همه معادن به جز تاش به ازای هر یک تن بوکسیت ناگزیر به ۴۰ تن باطله‌برداری هستیم که این مساله هزینه‌های قابل‌توجهی را به شرکت تحمیل کرده است.

وی به کیفیت پایین بوکسیت معادن اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه در حال حاضرکیفیت بوکسیت معادن ما به دلیل تعطیلی معدن تاش پایین است، بوکسیت را از استان‌های دورتر مثل استان یزد استخراج و به جاجرم منتقل کرده که در نهایت موفق شدیم بوکسیت موردنیاز خود را تامین کنیم.

زارع به موفقیت‌های امسال شرکت آلومینای ایران اشاره کرد و افزود: امسال در مجموعه شاهد موفقیت‌های بسیاری از جمله کسب نشان برنز در هفتمین جایزه ملی بهره‌وری معدن و صنایع معدنی بودیم. همچنین با توجه به اینکه در مجموعه کمبود نیروی‌انسانی در سال‌های اخیر حس می‌شد، طی سه سال اخیر هزار و ۱۰۰ نفر نیروی جدید نیز به مجموعه اضافه شد.